آغاز فعالیت مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص)دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۶ کد : ۲۹۶۸
تعداد بازدید:۲۲۶۴۹

آغاز فعالیت مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

همزمان با فرارسیدن عید غدیر خم و مقارن با دهه ولایت و روز کارمند، فعالیت سه دانشکده علوم انسانی، هنر و معماری و مدیریت درمجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، با حضور مسئولین عالی رتبه دانشگاه آزاد اسلامی، آغاز گردید.

این مراسم با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی ریاست عالی دانشگاه، دکتر فاضل سنقری رئیس دفتر موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، داداندیش رئیس واحد، نجفی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان، شمس مشاور عالی رئیس استان تهران و معاون دفترریاست جمهوری، ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، علمائی رئیس واحد تهران جنوب و تمامی اعضای هیات رئیسه، اساتید و کارکنان تهران غرب، با تلاوتی از قرآن توسط آقای میرزایی از اساتیدگروه معارف اسلامی و پخش سرود ملی ونواختن مارش (موسیقی نظامی) توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران و به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و قرائت کتیبه مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) و بر افراشتن پرچم دانشگاه آزاد اسلامی در محوطه مجتمع شروع شد.این مراسم با مشارکت دانشجویان هنر و معماری، هتل داری و گردشگری و زیر نظر اساتید این رشته و مجری گری آقای حسین کربلایی دانشجوی رشته عمران، که از جوانان با استعداد در حوزه استند آپ کمدی است، برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی واحد، داداندیش رئیس واحد، در مراسم آغاز فعالیت واحد تهران غرب در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) باتوسل به حدیث متواتر گفت:

.. الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

امروز روز شکر و سپاس و قدردانی است

سپاس بیکران از الطاف خداوند متعال و نعمتهای بیکرانش از جمله ولایت امیرالمومنین، علی (ع) و نعمت خدمت به جوانان مملکت امام زمان و مقام معظم رهبری و تشکر از بندگان خوب خداوند که در خدمتشان هستم. و قدردانی از کارمندان نمونه دانشگاه.

داداندیش، ضمن تبریک اعیاد خجسته قربان و غدیربه میهمانان، اساتید، کارکنان، دانشجویان و خیر مقدم به دکتر طهرانچی ریاست عالی دانشگاه و مسئولین دانشگاه استان و واحدهای تهران، از بنیانگذاران مجتمع پیامبر اعظم (ص) و روسای سابق دانشگاه آزاد اسلامی و واحد تهران مرکز، دکتر جاسبی، دکتر مجتبی زاده، دکتر مرادی و دکتر گذشتی تقدیر و تشکر نمود و از دکتر طهرانچی ریاست عالی دانشگاه به عنوان سخنران اصلی جلسه دعوت به عمل آورد.

دکتر طهرانچی ریاست عالی دانشگاه در مراسم آغاز فعالیت واحد تهران غرب در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص)، گفت:

یک سال پیش در همین سالن به جمع مدیران دانشگاه آزاد اسلامی پیوستم و در آن مراسم موضوعی را مطرح کردم و گفتم که باید کاری کنیم دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۴ انتخاب اول دانشگاهیان، پژوهشگران و مدرسان باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: سال قبل هشت سال با افق ۱۴۰۴ فاصله داشتیم که یک سال از آن را پشت سر گذاشتیم و تلاش داریم در هفت گام باقی مانده به این افق برسیم. تا افق ۱۴۰۴ فرصتی نیست و لذا با این باور و اعتقاد به جمع شما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی پیوستم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی است که روح رخوت آن را نگرفته و پول نفت آن را تنبل نکرده، بلکه دانشگاهی است که جامعه را درک می کند و میتواند تحولات سریع داشته باشد.

دکتر طهرانچی با اشاره به تبدیل دانشگاه های نسل جدید به دانش شهر، خاطرنشان کرد: زمانی که ما از ایجاد پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و فعالیت های اقتصادی دانش بنیان در دانشگاه صحبت می کنیم، یعنی یک شهر هستیم و دانشگاه آزاد اسلامی هم در آستانه تبدیل شدن به دانش شهر است.

وی افزود: اکنون دوران رشته محوری در دانشگاه گذشته و رشته ها و اعضای هیأت علمی گروه های مختلف باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: افتخار دانشگاه آزاد اسلامی این است که در نظام جمهوری اسلامی ایران متولد شد و دانشگاهی از مردم و برای مردم است که پیشرفت علمی را شعار خود قرار داده است.

دکتر طهرانچی با طرح این پرسش که آیا پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی فقط وظیفه مدیریت آن است؟ گفت: تحول و پیشرفت در دانشگاه آزاد اسلامی تنها مربوط به مدیریت و اعضای هیأت علمی آن نمی شود، بلکه وظیفه تمام خانواده دانشگاه آزاد اسلامی است و این اراده باید در خانواده دانشگاه وجود داشته باشد که این دانشگاه برترین و بهترین دانشگاه باشد.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: خداوند در سوره رعد آیه ۱۱ می فرماید «لا یُغَیِّرُ ما بقَومٍ حَتّی یُغَیِّروا ما بأَنفُسِهِم»؛ اگر ما می خواهیم دانشگاه تراز اول بشویم، باید خودمان این آینده را تعیین کنیم.

وی از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی خواست که نظرات خود را برای تبدیل این دانشگاه و انتخاب اول دانشجویان، پژوهشگران و مدرسان در سال ۱۴۰۴ ارائه کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب، گفت: امروز اعلام می کنم که هر کسی راه حل و پیشنهاد خود را در این موضوع ارائه کند، از نظر دهندگان منتخب تجلیل خواهد شد، پس منتظر نظرات همه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و دوست داران این دانشگاه هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اراده هیأت امنا و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی با اراده کارکنان و اعضای هیأت علمی آن تفاوتی ندارد، گفت: همه ما در یک قافله و با هم حرکت می کنیم و در این اراده جمعی کسی تقدم و تأخر ندارد، پس اگر هماهنگی در حرکت داشته باشیم، میتوانیم به افق تعیین شده برسیم.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه می خواهد تبدیل به بهترین دانشگاه کشور شود، خاطرنشان کرد: برای نیل به این هدف باید خیلی از عادات و ساختارمان را تغییر بدهیم و اگر می خواهیم سازمان رشد کند، باید منافع و راحتی شخصی را نادیده بگیریم، چرا که سازمان مهم است و باید به این نقطه برسیم که فرزندان مان افتخار کنند که پدر یا مادرشان در بهترین دانشگاه کشور کار می کنند.

دکتر طهرانچی در ارتباط با انتقال دانشکده های واحدهای دانشگاهی استان تهران (واحدجنوب، غرب، مرکز) به سه اتفاق مهم اشاره کرد و گفت:. اتفاق اول، خرید مجتمع سوهانک بود که با فضل خدا و حمایت دکتر فرهاد رهبر با سرعت انجام گردید. اتفاق دوم، تحویل مجتمع ولیعصر (عج) به واحد تهران جنوب و اتفاق سوم هم واگذاری مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) به واحد تهران غرب بود که از امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد. با این اقداماتی که انجام شده، ساختمان های پراکنده و بی هویت غیردانشگاهی را از سطح شهر جمع آوری کرده و به مجتمع های با هویت و استاندارد دانشگاهی تبدیل کردیم.

وی ادامه داد: بنده یک سال پیش زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران آمدم، نقص جدی در این دانشگاه وجود داشت و آن نقص این بود که اساس دانشگاه براساس کلاس محوری ایجاد شده بود، بنابراین دریافتم که این دانشگاه نیاز به تحول جدی دارد و باید زمینه های تحول را ایجاد کنیم تا دانشگاه تبدیل به محیط تعامل و رشد شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دانشکده محور بود و واحدها به صورت جزیره ای فعالیت می کردند. برنامه ما برای استان تهران این بوده که واحدها هویت دانشگاهی پیدا کنند که زمینه آن با جابجایی های صورت گرفته آغاز شده است.

دکتر طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تحولات عظیم و اتفاقات مبارکی که با جدیت دکتر داداندیش در واحد تهران غرب اتفاق بعد از پایان سخنرانی دکتر طهرانچی ریاست عالی دانشگاه، کلیپی از جابجایی دانشکده علوم انسانی، هنرو معماری و مدیریت در سالن به نمایش گذاشته شد.

در ادامه این مراسم، داداندیش رئیس واحد، به تحولات چهار سال اخیر و برنامه های آتی واحد تهران غرب پرداخت وایشان ضمن پر اهمیت شمردن ارکان توسعه درموسسات و به خصوص دانشگاه، افزود: هرموسسه و نهاد، از تولد تا بالندگی خود مراحل مختلف رشد را طی می کند.اگر اداره کنندگان و تصمیم گیران مجموعه به درستی پیش بینی کنند و قدمهای خود را درست بردارند، در زمان کوتاهی مجموعه به رشد و بالندگی خواهد رسید.

وی افزود: ما امروز همزمان با عید غدیرخم و دهه ولایت و روز کارمند در این مجتمع جمع شده ایم تا از همه کسانی که در تولد و رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب سهم و نقش داشته اند تشکر و قدردانی کنم.

داداندیش درخصوص ارتقاء واحد تهران غرب در زمینه، علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، عمرانی واداری خاطر نشان کرد: امروز واحد تهران غرب در شمال غرب و غرب شهر تهران مفتخر است، که به عنوان یک واحد ویژه، در کنار دیگر واحدهای شهر تهران، به دانشجویان این منطقه خدمات آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی ارائه می دهد.

وی افزود: ما در طول چهار سال گذشته توانستیم واحد تهران غرب را از یک مرکز آموزشی و دانشگاهی بزرگ، به واحد ویژه تبدیل نماییم و این رشد و بالندگی را مدیون تلاش تمامی اساتید و کارکنان و دانشجویان گرامی می دانم، نمونه این تحول، افزایش چهار برابری مساحت فضاهای آموزشی، اداری، مالی و رفاهی از ده هزار متر مربع، به چهل هزار متر مربع و رشد جمعیت دانشجویی از ۵ هزار به ۱۶۰۰۰ بوده است.

رئیس واحد ادامه داد: در زمینه آموزشی، با افزایش سه برابری هیات علمی و توسعه تحصیلات تکمیلی در قالب راه اندازی ۱۴ رشته در مقطع دکتری و افزایش ۱۴ برابری پایان نامه های دفاع شده در مقطع کارشناسی ارشد هستیم.

داداندیش با تاکید بر اهمیت پژوهش و رشدفعالیتهای پژوهشی در واحد تهران غرب خاطر نشان کرد: با توجه به رسالت دانشگاه (تولید علم و دانش) ما با توسعه زیر ساختهای پژوهشی واحد از جمله ساخت و توسعه ۳۷ آزمایشگاه و کارگاه در رشته های مهندسی مکانیک، کامپیوتر، عمران، برق، صنایع و…وراه اندازی ۲ مرکزتحقیقاتی اقتصاد خلاق، صنعت و سلامت و مرکز رشد، در مسیر تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و توانمند کردن دانشجویان در اشتغال هستیم.

وی افزود: در ادامه فعالیت های پژوهشی با افزایش ۶ برابری تولیدات علمی از جمله، برگزاری ۵۰ سخنرانی و سمینار علمی و ۳۰ کارگاه پژوهشی و عقد تفاهم نامه با بیش از ۱۰ سازمان و مرکز معتبر و عضویت در ۱۱ انجمن علمی را بر عهده داریم.

رئیس واحددر زمینه، توسعه فعالیتهای فرهنگی و حرکت در راستای اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و به خصوص منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: از جمله فعالیتهای عمده و مهم در حوزه فرهنگی و دانشجویی برگزاری همایش ها، جشنواره ها از جمله جشنواره صلح و سلام، دفاع مقدس، کرسیهای آزاد اندیشی، فعال کردن هیاتهای مذهبی در بین اساتیدو دانشجویان، جشنواره خوراک، گردشگری، هتلداری و یادواره بزرگداشت شهدای مدافع حرم و رونمایی از سردیس وتمبر جوانترین شهید مدافع حرم شهید مصطفی موسوی و راه اندازی بیش از ۱۵ نشریه فرهنگی در واحد بوده ایم.

داداندیش با تاکید به برنامه ریزی مدون و تحقق بخشیدن به سیاستها و برنامه های کلان دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: با ترسیم و تدوین چشم انداز آینده، با تشکیل ۶ کارگروه با شرکت اعضای هیات علمی در حوزه صنعت و سلامت، مهندسی پزشکی، سلامت اجتماعی، مدیریت پزشکی، بیوتکنولوژی و دارو غذا و استخراج بیش از ۴۵۰ موضوع در پی حل مشکلات و چالش های حوزه سلامت هستیم و امیدواریم در سال جاری، ۳۰ درصد از پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از میان این موضوعات انتخاب شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه ایده و عمل۵ رویداد بزرگ در حوزه سلامت، بیمه، فضایی وگردشگری، با مشارکت شرکتها و صنایع تحت عناوین: گردشگری، اینترنت اشیاء، سین تک، مدیریت شهری، محیط زیست، در دست اقدام خواهیم داشت، تا بتوانیم برای ارتقاءعلمی، پژوهشی و حوزه کارآفرینی موثر واقع شویم.

در آخر برنامه با حضور رئیس واحد داداندیش، منادی معاونت محترم پارلمانی، شمس مشاور عالی رئیس استان تهران و معاون دفتر ریاست جمهوری، و نجفی رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان تهران و ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، از ۱۴ کارمند نمونه واحد در حوزه های مختلف دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد که اسامی آنان بشرح ذیل می باشد:

  1. مریم کاظمی نسب ریاست
  2. راحله عباسی نظری دانشجویی
  3. مریم اقدسی آموزش
  4. سروناز علیخانی آموزش
  5. نادر نوری آموزش
  6. ندا وزیری آموزش
  7. رقیه پرویز آموزش
  8. بهرام نوری پور حراست
  9. حسن رنجبررفیع حراست
  10. محمد آقاجان زاده اداری و مالی
  11. نگار خانی اداری و مالی
  12. پدرام بینا پژوهش
  13. مریم سلیمانی پژوهش
  14. محمدرضا مغاری پژوهش

همچنین در این مراسم از خانواده مرحوم ایرج اسماعیلی، از کارکنان قدیمی واحد، نیز قدردانی به عمل آمد.

 

کلید واژه ها: دانشگاه طهرانچی ریاست عالی دانشگاه دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی پروین داداندیش واحد تهران غرب مجتمع پیامبر اعظم(ص)