مراسم استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشکده علوم انسانی، هنر و معماری ومدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۴ کد : ۳۰۲۴
تعداد بازدید:۲۳۹۲

مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشکده های هنر ومعماری، علوم انسانی و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورد سه دانشکده علوم انسانی، هنر و معماری و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب، با حضور رئیس محترم واحد سرکارخانم دکتر داداندیش، اعضای هیات رئیسه، مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) برگزار گردید.

این مراسم با تلاوتی از کلام الله مجید توسط قاری قرآن آقای سهیل هدایتی دانشجوی رشته گردشگری مقطع کارشناسی، پخش سرود جمهوری اسلامی و کلیپ آغاز به کار مجتمع پیامبر اعظم (ص) با مجری گری آقای کربلایی طاهر از دانشجویان رشته مهندسی عمران دانشکده فنی و مهندسی و سخنرانی سرکار خانم دکتر داداندیش رئیس واحد و علی میر صادقی مدیر عامل موسسه آموزشی بارسا و یکی از کارآفرینان موفق کشوری آغاز و ادامه این مراسم با پخش برنامه های متنوع و جلسه پرسش و پاسخ معاونین با دانشجویان به اتمام رسید.

به گزارش روابط عمومی واحد، سخنران اصلی این مراسم جناب آقای علی میر صادقی، موسس و مدیر عامل موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا، کارآفرین، مربی و سخنران انگیزشی تغییر و تحول، برنده مقام دوم کتابهای خودیاری جهان (۲۰۱۴ امریکا) ونویسنده بیش از ۳۰ جلد کتاب روانشناسی و انگیزشی، ضمن معرفی خود اعلام کرد، افتخار می کنم تمامی مقاطع تحصیلی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی به اتمام رسانده ام و امروز دانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی هستم و برخود می بالم که جزءی کوچک از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد می باشم. ایشان ضمن بیان توصیه هایی به دانشجویان تاکید کرد: سعی کنید خود را از اتفاقات بد گذشته رها کنید تا بتوانید از حال لذت ببرید و بهره مند شویدو از موقعیت های حال خود لذت ببرید.

وی افزود :۲۰ درصد از خوشبختیها و خوشحالی های انسان با حواس پنج گانه ارتباط دارد و۸۰ درصد خوشبختی انسان، امیدواری نسبت به آینده، مرتبط است.ایشان ضمن تاکید به مهارت آموزی دانشجویان در طول تحصیل خاطر نشان کرد: دانشجویان در طول تحصیل باید مهارتهای اجتماعی کسب کنند، تا با استفاده از امکانات دانشگاه در دوره ها و کارگاههای خارج از کشور شرکت نمایند.

مدیر عامل موسسه آموزشی بارسا نسبت به مراقبت از افکار و اخباری که به انسان از روشهای مختلف دیکته میشود، تاکید کرد: جوان امروز، همانطور که به تناسب اندام اهمیت می دهد، بایستی به تناسب افکار نیز اهمیت دهد.ایشان ضمن معرفی سایت در این زمینه، کتاب ۱۳ از نوشته های خود را به دانشجویان معرفی نمود.

.

سرکار خانم دکتر داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران غرب ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و تبریک به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یک شجره طیبه و یک درخت تنومندی است که با کمک، همت و افتخارات شما دانشجویان، در آینده ای نزدیک انتخاب اول همه جویندگان علم و دانش خواهدبود.

وی دانشگاهیان را طلایه داران اصلی پیشرفت در جامعه عنوان کرد و توصیه نمود: طی نمودن مراحل علمی دانشگاه هدف متعالی برای همه انسانها است وشمادانشجویان درکنار تحصیل، تهذیب، رسیدن به مدارج علمی و معنوی را سر لوحه کار خود قراردهید.

داداندیش در تعریف باسوادی خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه، خاطر نشان کرد: امروز داشتن علم و سواد ویژگیهای خاصی را می طلبد، زمانی کسی که چند زبان خارجی، کامپیوتر ومقداری علوم دیگر را فرا می گرفت جزءانسانهای با سواد محسوب می گشت اما امروزه باسوادی تعریف و معنای دیگری یافته است و طبق آخرین تعریف یونسکو از باسوادی، با سواد کسی است که بتواند از خوانده ها و آموخته های خود تغییری در زندگی شخصی و اجتماعی ایجاد نماید و ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برای ایجاد این تغییر در کنار شما هستیم.

رئیس واحد ضمن تاکید بر سخنان دکتر میر صادقی در خصوص ضرورت داشتن هدف و انتخاب بین دانشجوی خوب شدن یا عالی بودن تصریح کرد: دانشجویان می توانند باانتخاب یک دوست خوب، یک استاد نمونه، یک محقق برجسته، یک رهبر اجتماعی و سیاسی و…درزندگی و همینطور داشتن یک برنامه منطقی برای یادگیری و درس خواندن در طول ترم، استفاده از تلاش مستمر و امید برای رسیدن به اهداف بزرگ، مثبت اندیشی، توکل به خداوند و خدا را در زندگی حاضر دیدن، قدردانی از زحمات کسانی که برای شما زحمت کشیدن و به شما خدمت کردند و زود قضاوت نکردن، می توانند انسانهای متفاوتی گردند.

داداندیش در خصوص حقوق متقابل دانشگاه و دانشجو بیان داشت: مجموعه دانشگاه از شما دانشجویان عزیز و گرامی انتظاراتی دارد و آن رعایت نظم و قانون آموزشی و دانشجویی، پرهیز از هرگونه بی انضباطی و بد اخلاقی، آشنایی کامل با قوانین و مقررات دانشگاه، توجه به انتخاب پوشش مناسب برای حضور در دانشگاه و سر کلاس و تفاوت گذاشتن بین پوشش مهمانی بادانشگاه و تلاش در جهت فراگیری علم و دانش و روحیه پرسشگری است که همه این موارد با تلاش و کوشش شما و همکاری اساتید و همکاران من در واحد محقق خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب ضمن معرفی دانشگاه، به معرفی روسای سه دانشکده مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) پرداخت وخطاب به دانشجویان تاکید کرد: برای طرح مشکلات و مسایل خود با همکارانم مشورت نمایید و چنانچه پاسخی درستی دریافت نکردید، به روسای دانشکده ها مراجعه نمایید و تاکید مجدد من به همکارانم این است که دانشجویان را راهنمایی کنند ومشکلات این عزیزان را مرتفع سازید، چرا که روسای دانشکده ها، نماینده رئیس دانشگاه در دانشکده ها هستند، ما تلاش کرده ایم که همه مسائل شما در دانشکده ها رسیدگی شود و در نهایت اگر موفق به حل مشکلات خود نشدید، می توانید به ساختمان ستادی به دفاتر معاونین مربوطه و نهایت اینجانب مراجعه نمایید.

در ادامه این مراسم دکتر حیدری معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی، دکتررحیمی معاون پژوهش و فناوری، دکتر گیوریان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و دکتر امیرفیروزکوهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به جلسه پرسش و پاسخ دعوت شدند.

دکتر گیوریان معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی ضمن عرض سلام و تبریک به دانشجویان اظهار داشت: مهمترین مقوله ای که به عنوان قرارداد اجتماعی مابین دانشجویان و مسئولین دانشگاه وجود دارد، تعهدی است که ما به شما داریم و سعی میکنیم که رفتارقانونمند، انسانی، اخلاقی و آکادمیک با شما دانشجویان داشته باشیم.

در ادامه دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری نیز ضمن خیر مقدم و تبریک به دانشجویان جدیدالورود اظهار داشت: از اینکه دومین ایستگاه تحصیل خود را، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزیدید، خوشحالم.وی افزود: اولین ایستگاه تحصیل شما مدرسه و دومین آن دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران غرب است و امیدوارم که بهترین و پربارترین لحظات زندگی شما، حضور در دانشگاهها باشد ومن این روزها را بهترین روزهای شما می دانم و امیدوارم این نشست ها تعامل خوبی بین حوزه پژوهش و فناوری با دانشجویان گرامی باشد.

معاون پژوهش و فناوری ضمن معرفی فعالیت های پژوهشی و تشریح فعالیتهای علمی دانشجویی تاکید داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب دارای ۱۰ انجمن علمی فعال دانشجویی می باشد و از دانشجویان گرامی درخواست میکنم حتماً با انجمن های علمی مرتبط با رشته تحصیلی خود ارتباط برقرار نمایند.

دکتر حیدری معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه نیز ضمن تبریک به دانشجویان جدیدالورود بیان داشت: حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی، در جهت ایجاد بستر مناسب برای فعالیتهای گوناگون دانشگاهی است، پشتیبانی سریع و مؤثر از حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و عمرانی جزء وظایف این معاونت می باشد و تمام تلاش خود را درجهت فراهم نمودن رفاه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای اساتید و دانشجویان و کارکنان به کار می بندیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی واحد در خصوص وامهای دانشجویی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای تسهیل پرداختی دانشجویان، وامهای متعددی دارد، شما با مراجعه به سایت واحد در بخش معاونت توسعه (اداری و مالی)، با انواع وامهای دانشجویی آشنا و در صورت نیاز اقدام نمایید.

دکترامیرفیروزکوهی معاون فرهنگی و دانشجویی واحد نیز، ضمن عرض تسلیت و تعزیت ایام وتبریک به دانشجویان جدید الورود دانشگاه اظهار داشت: این معاونت حامی معنوی و فرهنگی شما دانشجویان می باشد و ما در کنار شما برای اشاعه و ترویج فرهنگ انقلابی، اسلامی و دانشگاهی همراه و هم‌قدم هستیم.

وی افزود: وظیفه معاونت فرهنگی و دانشجویی سیانت از دانشجویان است و ما این‌کار را جزءی از وظایف خود می دانیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی با تاکید بر قانون‌گرایی و احترام به ضوابط دانشگاه تاکید داشت:

مجموعه دانشگاه از شما دانشجویان انتظاراتی دارد و آن رعایت نظم وآراستگی در پوشش و رفتار، رعایت شئونات اخلاقی، حفظ قداست دانشگاه و روحیه حقیقت طلبی و رعایت احترام نسبت به اساتید و همکاران دانشگاهی است.

دکتر امیرفیروزکوهی، ضمن معرفی کانونهای فرهنگی، هنری، اجتماعی ونشریات دانشجویی، از دانشجویان خواست، در دوره تحصیل، فعالیت در این انجمنها را مغتنم شمارند.

گفتنی است مراسم استقبال از دانشجویان جدید الورود با اجرای برنامه‌های متنوعی از قبیل پخش چندین کلیپ از جمله کلیپ شهیددانشجو ی مدافع حرم شهید موسوی، سخنرانی، مسابقه و همچنین توزیع بسته فرهنگی به رسم یادگاری و آشنایی با محیط و قوانین دانشگاه به پایان رسید.

 

کلید واژه ها: دانشجویان تبریک دانشجویان استقبال دانشجویان مراسم استقبال دانشجویان دانشجویان جدیدالورود دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پروین داداندیش