جلسه امتحانات نیمسال دوم ۹۹-۹۸ در راستای بخشنامه جدید، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۱ کد : ۴۶۴۶
تعداد بازدید:۲۰۹۱

به گزارش روابط عمومی واحد جلسه برگزاری امتحانات نیمسال دوم ۹۹-۹۸ پیرو بخشنامه جدید درخصوص اصلاح تقویم آموزشی و امتحانات پایان ترم و اجرای طرح تعاون آزمون روز شنبه مورخ ۹۹/۳/۱۷ با حضور اعضاء هیأت رئیسه در سالن جلسات ساختمان ستادی برگزار شد

خانم دکتر داداندیش با اشاره به مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه درخصوص برگزاری امتحانات پایان ترم جاری، اظهار داشت: درخصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم جاری، تاکنون منتظر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بودیم. کلاس های آموزشی و جبرانی تا ۱۷ خردادماه به صورت مجازی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از ابتدای هفته جاری، اساتید در همه مقاطع تحصیلی در واحدهای دانشگاهی حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات و اشکالات دانشجویان باشند.

 

در ادامه در خصوص اجرایی شدن بندهای بخشنامه بحث و تبادل نظر شد و هریک از اعضاء پیشنهاداتی را مطرح کردند.

در این جلسه مقرر شد موارد مطرح شده در بخشنامه برای دانشکده ها ارسال شود تا پس از بررسی موارد، جلسه ای در روز یکشنبه با حضور روسای دانشکده ها، آموزش، فناوری اطلاعات جهت تصمیم گیری نهایی امتحانات واحد تشکیل و برنامه جدید امتحانات در سامانه ثبت گردد.

در این بخشنامه آمده است: امتحانات نیمسال دوم طی چهارهفته از تاریخ ۹۹/۰۳/۲۴ لغایت ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ برگزار می شود. اصلاح برنامه امتحان بر مبنای انتقال امتحانات تقویم قبل در هر روز به دو روز پیاپی در تقویم جدید انجام شود.

تعداد جلسات برگزاری امتحانات در هر روز چهار نوبت برگزار خواهد شد.

براساس بندهایی از این بخشنامه به منظور جلوگیری از سفرهای بین شهری با اجرای طرح تعاون آزمون، دانشجویان فاقد منع آموزشی با ثبت نام در سایت azmoon99.iau.ac.ir (سایت مذکور از روز شنبه ۱۷ خردادماه فعال می باشد.) و کسب موافقت از ستاد طرح تعاون آزمون می توانند در واحد محل زندگی خود آزمون دهند. همچنین امتحانات دوره دکتری تخصصی می تواند بر مبنای آزمون شفاهی برخط به تشخیص استاد راهنما و هماهنگی با آموزش واحد برگزار شود. در کلاسهای ترکیبی از مقاطع ارشد و دکتری با لحاظ تعداد دانشجویان تا ۱۰ نفر بر مبنای آخرین لیست حضور و غیاب، امتحان به روش برشمرده شده مجاز است. ضبط آزمون شفاهی برخط لازم است.

دانشجویان متقاضی شرکت در طرح تعاون آزمون باید دستورالعمل های ابلاغی ستاد مرکزی طرح تعاون آزمون را از طریق سامانه کسب و اجرا کنند. در طول مدت آزمون تمامی کارکنان موظف به همکاری با معاونت آموزشی در اجرای هرچه بهتر و امن آزمون هستند. امتحان دروس عمومی و معارف در هر واحد با هماهنگی استان می تواند به صورت برخط برگزار شود.

دستورالعمل فنی فرآیند اجرایی نحوه برگزاری امتحانات در محل سکونت و امتحانات برخط دانشجویان، متعاقباً" از طریق مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه ابلاغ خواهد شد.

در این بخشنامه تأکید شده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم انجام مکاتبات واحدهای دانشگاهی در خصوص اخذ مجوز ادامه تحصیل برای دانشجویانی که دارای مشکل آموزشی هستند، در صورت صدور مجوز از مراجع ذیصلاح و تایید مدیر گروه و آموزش واحد دانشگاهی مربوطه مبنی بر حضور دانشجویان در کلاسهای مجازی، واحدها / مراکز دانشگاهی می¬توانند نسبت به ثبت دروس اقدام کنند.

در خصوص آندسته از دانشجویانی که حائز شرایط اخذ رساله / پایان نامه و آزمون جامع دوره دکتری تخصصی بوده و تاکنون موفق به ثبت آن نشده اند، با تایید گروه و آموزش واحد دانشگاهی و رعایت سایر ضوابط و مقررات آموزشی ثبت آنها امکان پذیر است.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب امتحانات تقویم آموزشی پروین داداندیش بخشنامه نیمسال دوم