جلسه بازاریابی از مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی واحد تهران غرب برگزار شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۳ کد : ۴۶۴۸
تعداد بازدید:۵۹۷

جلسه بازاریابی از مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با حضور پروین داداندیش رئیس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد، جلسه بازاریابی از مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی واحد تهران غرب باحضور پروین داداندیش رئیس واحد، رحیمی معاون پژوهش و فناوری، رئیسی مدیر ارتباط نشر علم و امور آزمایشگاهی، توکلیان و قاسمی اصل از گروه مکانیک، مقسمی از گروه کامپیوتر، اسفندی از گروه عمران با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در اتاق جلسات دفتر ریاست برگزار شد.

در ابتدای جلسه پروین داداندیش، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه اظهار کرد: شرایط فعلی درخصوص بیماری کرونا نه تنها نباید مانعی در جهت دستیابی به اهداف واحد باشد، بلکه وظیفه ما را جهت مشارکت بیشتر می کند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده صحیح و مسئولانه از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی واحد تهران غرب گفت: باید با یک برنامه صحیح از این تجهیزات در جهت پشبرد آموزش استفاده کرد. از آنجا که بخشی از اهداف و برنامه‌های کلان دانشگاه آزاد افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای از حوزه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه است، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های علمی و پژوهشی دارای پتانسیل خوبی برای ارائه خدمات و محصولات و بازاریابی است.

در ادامه جلسه رئیسی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی آزمایشگاه‌های واحد افزود: در حال حاضر ۴۶ عنوان آزمایشگاه در واحد داریم که این آزمایشگاه‌ها بیشتر جنبه آموزشی دارد و سرفصل آموزش را پوشش دادیم و می‌توانیم عضو سامانه ساها دانشگاه آزاد شویم.

وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد در رشته مکانیک یکی از آزمایشگاه‌ها و در رشته عمران دو تا از آزمایشگاه‌ها، تحقیقاتی است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیر ارتباط نشر علم و امور آزمایشگاهی، واحدتهران غرب گفت: هدف‌گذاری کردیم بتوانیم با کمک مدیران گروه رشته عمران، مکانیک، برق، کامپیوتر به آزمایشگاه مرجع برسیم و اگر در هر رشته یک آزمایشگاه فعال مرجع داشته باشیم، می‌توانیم از استاندارد مجوز بگیریم و از آن بهره‌‌برداری کنیم.

در ادامه نماینده هر گروه آموزشی به پیشنهاد و ارائه راهکار جهت استفاده بهینه از آزمایشگاه‌های واحد و تحقیقاتی و مرجع شدن آن پرداختند.

مقسمی عضو هیئت علمی گروه کامپیوتر پشنهاد استفاده از عینک شخصی و دوربین‌های ۳۶۰ درجه برای برگزای اردوها را مطرح کرد.

اسفندی مدیرگروه عمران، پیشنهاد استفاده از مدرسان واحد جهت پذیرش مسئولیت در آزمایشگاه‌های عمران را مطرح و خواستار رفع موانع اداری این مسئله شد که از سوی رئیس واحد مساعدت‌هایی عنوان شد.

وی همچنین پیشنهاد ساخت برخی از وسایل و تجهیزات مورد استفاده واحد در غالب پروژه دانشجویی را نیز مطرح کرد.

سپس توکلیان عضو هیئت علمی گروه مکانیک پیشنهاد مرجع شدن آزمایشگاه مقاومت مصالح مکانیک و عمران با یکدیگر تحت عنوان آزمایشگاه خواص مواد را مطرح و همچنین خواستار تسهیل فرآیند طرح‌های برون دانشگاهی و بهره‌برداری آزمایشگاه‌ها را مطرح کرد.

در ادامه جلسه رحیمی در خصوص بستن قرارداد به‌صورت داخلی با اساتید و در قالب آئین‌نامه‌های موجود به‌عنوان راهکار حل مشکلات، مواردی را ارائه کرد و ضمن تأیید پشنهاد توکلیان، افزود: خوشبختانه اولین آورده آزمایشگاه‌های واحد، عدم برون‌سپاری آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌هاست که علاوه بر برگشت هزینه به واحد دانشجو نیازی به رفت و آمد در خارج از دانشگاه ندارد. از این آزمایشگاه‌ها می‌توان در طرح‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی نیز استفاده کرد. هر مسئول آزمایشگاه و هیئت علمی‌ای که سفارشی را بگیرد به صورت قرارداد داخلی با او همکاری خواهد شد.

سپس رئیس واحد تهران غرب، خواستار مستندسازی در آرمایشگاه‌های واحد به‌صورت آرشیو تصویری شدند که آزمایشگاه‌ها چه مسیر تحولی را تا رسیدن به این نقطه طی کرده است.

وی تصریح کرد: در صورت محقق شدن برگزاری آزمایشگاه‌ها به‌صورت مجازی، این می‌تواند یکی از اقدامات موثر واحد در دوران کرونا و قابل تعمیم به ترم آتی باشد و حتی در پرداخت شهریه دروس عملی دو گزینه حضوری و مجازی با شهریه متفاوت را در پیش روی دانشجویان قرار داد تا هر کدام را که تمایل داشتند انتخاب کنند.

در ادامه رئیس واحد ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های معاونت پژوهشی، به جمع‌بندی مباحث مطروحه پرداخت و مقرر شد در تابستان هر گروه آموزشی تعدادی از دروس عملی آزمایشگاه‌های واحد را که ظرفیت لازم را برای اجرای مجازی دارد معرفی و اجرا کند.

همچنین مقرر شد روند همکاری و مرجع شدن آزمایشگاه‌ها با هدف افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای تشریح شود و اعضای هیئت علمی نسبت به اجرای طرح‌های صنعتی در آزمایشگاه‌های واحد اهتمام ورزیده تا با بستن قراردادهای داخلی در واحد بتوان به روند بهره‌مندنی از خدمات آزمایشگاهی کمک کنند.

همچنین مقرر شد لیست آزمایشگاه‌هایی که پتانسیل تبدیل شدن به آزمایشگاه تحقیقاتی و یا مرجع را دارند از گروه‌های آموزشی دریافت شود و همچنین گروه‌های آموزشی اعلام کنند هرکدام به چه تجهیزاتی نیاز دارد و تا چه زمانی آماده بهره‌برداری از آزمایشگاه گروه به عنوان آزمایشگاه مرجع و تحقیقاتی است.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب مراکز آزمایشگاهی داداندیش تجهیزات کارگاهی