برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی و ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۶ کد : ۴۶۵۶
تعداد بازدید:۱۲۷۲

اولین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی و ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در سال ۱۳۹۹ برگزار شد.
اولین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی و ستاد اقامه نماز واحد در سال ۱۳۹۹ با هدف بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه در ایام کرونا، با حضور پروین داداندیش، رئیس واحد، پیشگر، معاون دانشجویی و فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حیدری، معاون اداری و مالی، یعقوبی، مدیر کل حراست، صادقی گلرودباری، مسئول بسیج اساتید، مهمان کاظمی، مدیر فرهنگی و اجتماعی، آرین مشیری، دبیر تشکل انجمن اسلامی به صورت حضوری با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در دفتر جلسات ساختمان ستادی برگزار گردید.
در ابتدای جلسه نماینده نهاد رهبری در واحد تهران غرب با تفسیر فضیلت و معنای کلمه بسم الله بیان داشت: بسم الله اعظم ارزش بالایی دارد و در قرآن ۱۱۴ بار تکرار شده است. هر کدام معنای جدایی دارد یعنی ۱۱۴ بسم الله در قرآن کریم داریم، پیامبر می فرماید: اگر خواستی کار مهمی شروع کنید بسم الله روی آن نباشد کار ابتر خواهد بود.
حجت الاسلام محمدی گفت: به آنچه که خداوند متعال فرموده استعدادمان را بسنجیم و آخرش بسم الله بگوییم. بسم الله یک معنای خاص دارد بسم الله در قران کریم در اصل انسان را وصل می کند به الله و کلمه الله دارای صفات الهی است و همه صفات در کلمه الله است. خداوند متعال از درون کلمه الله آنچه که نیاز داریم را به ما می رساند.


در ادامه داداندیش ضمن تشکر از حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: درکنار پیامهایی مثل پیامهای بهداشتی که به دانشجویان ارسال می شود لازم است پیامی هم ارسال شود که یاد بگیرند با نام خدا آغاز کنند.
وی افزود: به مرور تربیت سنتی از ما گرفته شده و ما باید آن را احیا کرده و سبک زندگی اسلامی که همان سبک زندگی سنتی است را زنده کنیم و به دنبال تربیت درست باشیم.
رئیس واحد تهران غرب ضمن تاکید بر انجام فعالیت¬های فرهنگی با استفاده حداکثری از فضای مجازی، در راستای جبران آسیب¬های ناشی از بیماری کرونا مطالب مبسوطی را ایراد فرمودند. سپس موضوعات مطروحه در جلسه حول محورهای زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص برنامه¬های ستاد اقامه نماز و بخشنامه امر به معروف و نهی از منکر و فعالیت¬های مرتبط با آن.
بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص طرح فرهنگی «حرکت تحولی در موضوع خانواده».
بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص طرح پژوهشی" تاثیر فرهنگ ملی، هوش هیجانی بر راهبردهای انگیزشی یادگیری – مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب".
بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص فعالیتهای فرهنگی مرتبط با عفاف و حجاب و دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب شورای فرهنگی فعالیتهای فرهنگی ستاد اقامه نماز داداندیش