چهارمین جلسه شواری فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۲ کد : ۵۱۰۸
تعداد بازدید:۱۱۰۹

به گزارش روابط عمومی واحد، چهارمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با حضور پروین داداندیش، رئیس واحد، دکتر اقراریان، معاون دانشجویی- فرهنگی استان تهران، معاونین، مسئولین و مدیران حوزه معاونت فرهنگی واحد تهران غرب، برگزار شد.

در ابتدای جلسه داداندیش ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در واحد اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب جز جوان‌ترین واحدهای استان تهران است به همین دلیل ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

وی افزود: اساتید بسیار خوبی در رشته‌های مختلف داریم، همینطور موقعیت جغرافیایی آن موجب شده برخلاف واحدهای دانشگاهی دیگر که متأسفانه سالهاست افت دانشجو دارند رشد خوبی در جذب دانشجو داشته باشیم، که هر سال رو به افزایش است.

داداندیش گفت: در این منطقه مدارس خیلی خوب اسلامی وجود دارد، ما شاهدیم که دانشجویان ما، فارغ التحصیل این مدارس هستند و این نکته بسیار مثبتی است و اکثر دانشجویان فعال ما مربوط به همین مدارس یا مدارس نمونه که در منطقه غرب تهران هستند، می‌باشند و این وظیفه ما است که آنها را بهتر از قبل به جامعه تحویل دهیم.

رئیس واحد تهران غرب بیان داشت: در ۵ سال گذشته رشد خوبی در کانون‌های دانشجویی داشتیم تمام تلاش ما این بود که بخشنامه‌هایی که از استان می‌آید را به خوبی اجرا کنیم واز پیشنهادات استقبال کنیم. خوشبختانه در این چند سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده و ما سعی کردیم راهنمایی‌هایی که از استان و سازمان شده را اجرایی کنیم.

داداندیش با بیان اینکه نسبت به آرمان‌هایی که یک دانشگاه دارد عقب هستیم گفت: باید تلاش کنیم این عقب ماندگی مان را جبران کنیم در حوزه فرهنگی اجتماعی سعی کردیم، ساختاری این کار را انجام دهیم و همه بخشهای دانشگاه باید به ما کمک کنند.

در ادامه دکتر اقراریان، معاون دانشجویی- فرهنگی استان تهران در دوره اول حضور در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌ها در مجموعه استان اظهار داشت: اولین اتفاق این است که ساختار معاونت فرهنگی دانشجویی در استان تغییر کرده است، معاونت فرهنگی دانشجویی با سه اداره کل فرهنگی، دانشجویی، تربیت بدنی، به وجود آمده و در صدد ارتقای حوزه دانشجویی و فرهنگی در استان تهران می‌باشد.

وی افزود: تلاش بر این است با همکاری سایر اعضا موارد مربوط به تخفیف شهریه در حوزه فرهنگی، ارتقای اساتید بخش فرهنگی، تجدید نظر کمیته انضباطی، تخلفات… بروز شود و مقدمه‌ای برای تحول فراهم کنیم.

اقراریان افزود: سوالی که اکنون وجود دارد این است که ما در دانشگاه می‌خواهیم چه کار کنیم؟ نسبت دانشگاه با مسائل کشور چیست؟ هویت دانشجویی و هویت استادی چیست؟ شخصی که از درب دانشگاه وارد می‌شود برای تحصیل دانشجو است و همه جای دنیا دانشجو و استاد یک هویت مشخص با شاخصه‌ها و ویژگی‌های خودش است، ما در برخی جاها از استانداردهای استادی و دانشجویی پایین‌تر قرار گرفته و متأسفانه دچار فرم شدیم تا محتوا و افراد فرم گرایی شده‌ایم.

معاون دانشجویی- فرهنگی استان تهران با بیان اینکه ما باید به سمت دانشگاه مسئله محور برویم افزود: باورمان این است که دانشگاه قوه عاقله کشور است و قرار است قوه عاقله کشور را تربیت کند. امروز ۷۵ درصد مسئله مردم ناظر بر مدیریت است و وقتی که مدیریت را با نگاه آکادمیک نگاه می‌کنیم می‌بینیم مدیریت سرفصل حوزه علوم انسانی است و ما اگر بخواهیم تحول در حوزه علوم انسانی که دغدغه مقام معظم رهبری است اتفاق بیفتد، عملاً حوزه‌های علمیه ما و دانشگاه‌های ما این کار را باید انجام دهند، یعنی مطالبه جدی رهبری از حوزه‌های علمیه و دانشگاههاست و اگر کشوری بخواهد اداره شود نیاز به قوه عاقله دارد و محل تربیت این قوه عاقله دانشگاه است.

وی افزود: امروز کشور درگیر یک سری مسائل می‌باشد، از دانشگاه توقع دارد این مسئله را حل کند، دانشجو باید بین درسی که می‌خواند و مسئله‌ای که در کشور وجود دارد، نسبت برقرار کند.

اقراریان با بیان اینکه اگر دانشجوی ما استاد ما احساس کرد با نظام مسائل کشور نسبتی دارد حرفش شنیده می‌شود و جدی گرفته می‌شود و آن هویت دانشجو و استاد می‌تواند احیا شود.

وی خاطر نشان کرد: نگاه ما این است در دانشگاه باید به سوی تربیت و کادرسازی برویم و مهمترین عرصه و اتفاق فرهنگی در کلاس درس شکل می‌گیرد. ما برای تحول در کشور نیاز به مصلحان اجتماعی داریم آدم‌هایی که در جامعه خود تحول ایجاد می‌کنند، مثل قاسم سلیمانی و امام موسی صدر شهید چمران.

معاون دانشجویی- فرهنگی استان تهران گفت: در دانشگاه دانشجویانی که دغدغه دارند، بسیج، انجمن‌های علمی دانشجویی، با هدایت و نظارت و نگاه پدرانه باید موتور محرک باشند.

اقراریان همچنین در این مراسم گفت: دانشگاه باید به سوی تمدن سازی پیش رود و باید تقویت و توسعه جبهه نیرو‌های مؤمن و انقلابی در اولویت برنامه‌های این معاونت قرار گیرد.
در ادامه این جلسه هر یک از اعضا حاضر به ارائه گزارش اقدامات و پیشنهادات خود در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پرداختند.

گفتنی است در این جلسه دکتر پیشگر، معاون دانشجویی- فرهنگی، دکتر گیوریان معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، حجت الاسلام و المسلمین محمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، خانم دکتر زارع رئیس دانشکده هنر معماری، دکتر رمضانی، رئیس دانشکده علوم انسانی، خانم دکتر نوری، مدیرگروه معارف، مهندس صادقی گلرودباری، دکترپیرمحمدزاده عضو هیأت علمی، مسئول بسیج اساتید واحدتهران غرب، آقای عباسقلی پورسیاسی، مسئول بسیج دانشجویی و آقای مشیری، دبیر انجمن اسلامی واحدتهران غرب حضور داشتند.

کلید واژه ها: شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب داداندیش