آموزش کاربردی منظورشناسی در انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی

۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۲:۵۵ کد : ۵۱۳۴
تعداد بازدید:۷۴۹

کتاب" آموزش کاربردی منظور شناسی در انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی" با هدف روشنی بخشی به آموزش و ارزیابی منظورشناسی زبان دوم در رابطه با زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی تدوین شده است.

فصل های این کتاب به طیف وسیعی از مباحث مرتبط با آموزش های کاربردی از جمله: ارتباط تاریخی بین منظور شناسی زبان دوم و انگلیسی به عنوان یک زبان بین الملی؛ باز مفهوم سازی توانش منظور شناسی؛ ابعاد میان فرهنگی آموزش عملی منظور شناسی؛ آگاهی منظور شناختی معلمان از آموزش؛ منظورشناسی ادب؛ مطالب آموزشی کاربردی منظورشناختی؛ برداشت معلمان و دانشمندان از آموزش منظورشناسی؛ ارزیابی و معیارهای تشخیص در منظورشناسی آگاهانه؛ و روشهای تحقیق در منظورشناسی در انگلیسی به عنوان یک زبان بین الملی می پردازد.

این کتاب هم از منظرآموزش عملی انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی و هم از نگاه آموزش کاربردی منظور شناسی با کتاب های دیگر متفاوت است. بعلاوه، با کاوش در نقطه اتصال بین ابعاد مختلف آموزش کاربردی منظور شناسی و انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی، پیشنهاداتی را در زمینه تدریس و ارزیابی برای آموزش آگاهانه انگلیسی به عنوان زبان بین المللی و پژوهش در حوزه آموزش منظور شناسی مبتنی بر انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی ارایه داده است.

بیوگرافی گرد آورنده (ها)

ضیا تاج الدین استاد تمام زبانشناسی کاربردی در دانشگاه تربیت مدرس، ایران است. وی واحدهای منظورشناسی زبان دوم، فرهنگ و هویت و تربیت مدرس را در دوره ی دکتری در این دانشگاه تدریس می کند. او سر دبیر مجله ی منظور شناسی کاربردی (از انتشارات جان بنجامین) است و در هیئت تحریریه و نقد و بررسی بسیاری از مجلات مانند RELC و TESL-EJ عضویت و مشارکت دارد. علایق تحقیقاتی وی در زمینه آموزش و ارزیابی منظور شناسی زبان دوم، تحلیل گفتمان، هویت و شناخت معلم و انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی/خارجیاست. جلد اخیر ویرایش شده مشترک وی (با کارول گریفیتس) درسهایی از معلمان خوب زبان است (انتشارات دانشگاه کمبریج ، ۲۰۲۰).

مینو عالمی دانشیار زبانشناسی کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران غرب، و پژوهشگر معینِ آزمایشگاه رباتیک اجتماعی-شناختی قطب رباتیک در دانشگاه صنعتی شریف، ایران است. وی بنیانگذار آموزش زبان به کمک ربات ها (RALL) در حوزه رباتیک اجتماعی در ایران است. وی دستیار سردبیر مجله منظور شناسی کاربردی (از انتشارات جان بنجامین) است و در هیئت های تحریریه / نقد و بررسی بسیاری از مجلات ، از جمله مجله های British Journal of Educational Technology ، BRAIN, LIBRI ، Scientia Iranica ، Springer Nature Applied Sciences عضویت و مشارکت دارد. زمینه های تحقیق مورد علاقه وی شامل تحلیل گفتمان، منظور شناسی زبان دوم، تهیه و تدوین مطالب درسی، و آموزش زبان به کمک ربات ها و فنآوری های نوین است.

جهت دریافت لینک اصلی کتاب اینجا را کلیک نمایید.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی زبان انگلیسی مینو عالمی