عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب:

تحقیق و پژوهش باید هدفمند و مبتنی بر نیاز دانشگاه باشد

۰۲ دی ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۴ کد : ۵۴۳۷
تعداد بازدید:۸۰۵

عضو هیات علمی واحد تهران غرب با تاکید بر اهمیت پژوهش در توسعه کشور و ارتقا جایگاه علمی آن، گفت: با توجه به سیاست های دانشگاه بایستی پژوهش و تحقیق هدفمند و مبتنی بر نیاز انجام شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب، دکتر مقداری، عضو هیات علمی واحد و سرپرست واحد فرشتگان در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد واحد تهران غرب با تاکید بر اهمیت پژوهش در توسعه کشور و ارتقا جایگاه علمی آن، گفت: با توجه به سیاست های دانشگاه بایستی پژوهش و تحقیق هدفمند و مبتنی بر نیاز انجام شود.

وی در خصوص نوآوری و تاثیر گذاری اجتماعی اظهار داشت: یک دهه به صورت گسترده در ایران صحبت از نوآوری می شود اما واژه تاثیرگذاری اجتماعی چند سالی می شود که سر زبان ها افتاده و گروه اجتماعی در دانشگاه شریف اولین گروه هایی بودند که از واژه اجتماعی به عنوان یک پسوند فناوری و خدمات علمی مهندسی استفاده کردند و این واژه را شهرت و گسترش دادند.

حال و آینده ما به نوآوری وابسته است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب با بیان اینکه دستاوردهای بزرگ و شگفت انگیز هنگامی دست می‌یابد که حاصل کار گروهی باشد، افزوذ: رصد تحولات جهانی نشان می دهد آن چیزی که در ابتدا غیر ممکن به نظر می رسد و باید آن را ممکن بسازیم این است که حال و آینده ما به طور گسترده‌ای به نوآوری وابسته است.

مقداری در ادامه گفت: جامعه هر روز پیچیده تر، گسترده تر و عمیق تر می شود و ماهیت چند رشته ای نیاز دارند و آموزش های سنتی اندازه کافی جوانان را برای روبرو شدن با این چالش ها آماده نمی کند

وی با بیان اینکه مهارت های پایه در مهندسی در دنیای امروز به کالاهای با ارزش تبدیل شده اند، گفت: روابط میان فردی کار گروهی و لذت بردن از کمک به دیگران و خلاقیت از جمله مهارت های پایه است و بهترین گزینه در حل یک مسئله میباشد، ارتباطات توانایی انتقال ایده ها، درک متقابل مشتری سازگاری با شرایط، اشتیاق به یادگیری، توسعه مهارت های فردی و حرفه ای به صورت مستمر را دارد.

وی نوآوری را یک فرایند بسیار مهم دانست و گفت: اختراع یا ابداع هر موضوع جدید مطلوب و مفید و پایدار سبب یک تغییر مثبت میشود و برای اینکه یک ایدهای نوآوری تلقی شود باید نیاز خاصی را با یک هزینه قابل قبول برآورده کنیم.

مقداری در ادامه با تاکید بر اینکه عوامل گوناگون نوآوری نیاز داریم، گفت: برای اینکه ایده ها را به عمل تبدیل کنیم باید هنجارهایی را برای نوآوری ایجاد کرده و در این خصوص نوآوری به تنهایی کافی نمی باشد و ما تا حدودی به صورت تجربی این مسیر نوآوری را برای تاسیس واحد فرشتگان ویژه افراد ناشنوا و کم توان طی کردیم.

همه انسانها می توانند خلاق و نو آور باشند

به گفته این عضو هیات عملی، نظام آموزشی دانشگاههای ما در مواجهه با افرادگوناگون یا حتی اقلیت ها مثال جالب از چگونگی محروم کردن افراد یا گروههای مختلف با تعریف کارهای متوازن است.

وی با ییان اینکه همه انسانها میتوانند خلاق ونوآور باشند، افزود: ایده های مهم معمولاً با یک سوال آغاز میشوند، در این لحظه ها چالشها به فرصتها تبدیل می شوند.

براساس این گزارش، مقداری در پایان به ارائه گزارشی از دستاوردهای واحد فرشتگان و اقدامات انجام شده پرداخت.

کلید واژه ها: واحد فرشتگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب پژوهشگران برتر خلاق و نوآور سرای نوآوری ایده تا عمل