معرفی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب به‌عنوان باشگاه برتر دانشگاه آزاد اسلامی

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۶ کد : ۵۷۶۸
تعداد بازدید:۱۰۳۲

در هشتمین دوره جشنواره فرهیختگان همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که به صورت مجازی برگزارشد از ۷۱ برگزیده تقدیر به عمل آمد که باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به‌عنوان باشگاه برتر در این جشنواره معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، ابراهیم مهری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب با تاکید بر اینکه حمایت‌ها شفاف‌سازی شده و سامانه‌ها باید تقویت شوند، گفت: باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب از دو سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در بحث جذب دانشجو انجام داد و توسعه انجمن‌های علمی یکی از راهکارهای جذب دانشجو درنظر گرفته شد.

وی افزود: حدود دو سال پیش تنها ۱۰ انجمن علمی در باشگاه پژوهشگران این واحد دانشگاهی وجود داشت که طی یک سال به ۲۰ انجمن افزایش پیدا کرد. باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب، اولین باشگاه در برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی، دانشجویی به صورت الکترونیکی بود که در چهار رشته بیش از هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند.

افزایش انجمن‌ها به ۲۰ انجمن در دانشگاه آزاد واحد تهران غرب

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب تاکید کرد: افزایش انجمن‌ها به ۲۰ انجمن باعث شد که ۱۱۰ عضو هیات‌مدیره به باشگاه پژوهشگران اضافه شوند که از این طریق توانستیم خدمات خوبی را به دانشجویان ارائه دهیم. در این راستا در زمان شیوع کرونا حدود ۸۰ فعالیت مجازی شامل وبینارهای مجازی، بازدیدهای مجازی و کارگاه‌های تخصصی انجام شد.

مهری با بیان اینکه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب در رتبه‌بندی انجمن‌های علمی توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد، بیان کرد: دو مسابقه ملی بزرگ با عنوان سلامت‌آموز برای دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شد که در این دو مسابقه بیش از ۴۰۰ اثر به باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب ارسال شد.» به گفته او این دو مسابقه با رویکرد ایده‌های خلاقانه با درنظر گرفتن کرونا برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به تیم‌های تخصصی نیز گفت: در حوزه تیم‌های تخصصی، دو تیم بتن و رباتیک احیا شد که هم‌اکنون درحال فعالیت هستند. در حیطه طرح‌های پژوهشی نیز طرح پژوهشی فطرت برگزار شد که ۵ طرح در سال ۹۹ در این راستا تصویب شد و هم‌اکنون در مرحله عقد قرارداد با اعضای باشگاه است.

افزایش ۳۰۰ درصدی اعضای باشگاه

مهری با بیان اینکه در یک سال‌ونیم گذشته افزایش ۳۰۰ درصدی اعضای باشگاه را تجربه کردیم، تصریح کرد: درحال حاضر تعداد اعضای باشگاه به ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است؛ در سال ۱۳۹۸، ۷ اثر از استان تهران به غرفه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ارسال شد که از این تعداد ۵ اثر متعلق به واحد تهران غرب بود.

وی با تاکید بر اینکه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب در حیطه‌های مختلف اقدامات مختلفی انجام داده است، ادامه داد: بازدیدهای مختلف از سراهای نوآوری واحد تهران غرب در یک سال گذشته انجام شد؛ همچنین دانشجوها را در مسائل دانشگاه درگیر کردیم. برای نودانشجویان نیز به صورت مجازی جشن استقبال برگزار کرده و مسابقات فرهنگی و چند سمینار ملی نیز برگزار شد.

مسیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند تقویت است

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب در ادامه درخصوص اقدامات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: مسیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند تقویت است؛ زمانی که انجمن‌های علمی دانشجویی به باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب توسعه یافت، یک بازوی قدرتمند نیز به باشگاه اضافه شد و این درحالی است که اعضای باشگاه پیش از این فقط کارهای پژوهشی مثل کنفرانس و… برگزار می‌کردند.
وی در ادامه تصریح کرد: پس از توسعه و افزایش انجمن‌های علمی، باشگاه پژوهشگران به‌عنوان یک باشگاه موفق عمل کرد و به‌عنوان یک مجموعه موفق درنظر گرفته شد. معتقدم اگر واحدهای دانشگاهی بتوانند از این مجموعه موفق به خوبی استفاده کنند در چنین شرایطی است که باشگاه شکوفا خواهد شد. در حوزه پژوهش نیز اتفاقات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی رقم خورد؛ به‌طور مثال سامانه آموزشیار راه‌اندازی و تقویت شد.
مهری با تامید بر اینکه سطح حمایت‌های پژوهشی برای اعضای هیات‌علمی و دانشجویان باید افزایش پیدا کند، اظهار داشت: این تسهیلات می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم نیز درنظر گرفته شود؛ با تمام این اوصاف اقدامات پژوهشی خوبی در یک سال گذشته در دانشگاه انجام شده اما باید حمایت‌های پژوهشی نیز افزایش پیدا کند. به‌طور مثال باید حمایت‌ها مشخص و شفاف‌سازی شده و سامانه‌ها تقویت شود.

 

کلید واژه ها: باشگاه پژوهشگران جوان باشگاه پژوهشگران جوان نخبگان باشگاه پژوهشگران واحد نخبگان جشنواره فرهیختگان انجمن های علمی