به مناسبت هفته پژوهش و فناوری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد واحد تهران غرب برگزار شد

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب / گام های مهم و اساسی در دانشگاه آزاد برداشته شده است

۰۲ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۵۹ کد : ۵۴۳۶
تعداد بازدید:۱۶۲۹

دکتر داداندیش رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب با تبریک هفته پژوهش و قدردانی از محققان و پژوهشگران برتر گزارشی از دستاوردهای پژوهش این واحد را ارائه داد و گفت: باید طور دیگری به دانشگاه آزاد اسلامی نگاه کنیم وتقریبا قدمهای اصلی برداشته شده است.

وی با تاکید براینکه دانشگاه آزاد اسلامی در اکثر موارد پیش رو است، گفت: تغییرات زیادی اتفاق افتاده است که امیدواریم نتایج آن در توسعه و پیشرفت کشور مثبت باشد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب در خصوص تغییرات صورت گرفته در حوزه پژوهشی و فناوری اظهار داشت: چهار پایه مهم دانشگاه، دانشجو، آموزش، اساتیدو هیئت علمی دانشگاه، و کادر اجرایی و ساختار دانشگاه است که از اساسی‌ترین آن دانشجو می‌باشد.

داداندیش در ادامه آموزش دانشجویان را هدف دانشگاه دانست و گفت: در گذشته واحد تهران غرب واحد کوچکی بود هیئت علمی و کارمندان کمی داشت که باید این موضوع اصلاح می‌شد، لازم بود در این دو پایه کار شود که خوشبختانه با همکاری و تجارب دوستان و همکاران توانستیم واحد را پیش ببریم و نتایج آن را گرفتیم.

وی افزود یکی از نقاط قوت ما وقتی اتفاق افتاد که ما چندین استاد از میان نخبگان گرفتیم و بهترینهای دانشگاه‌ها را جذب کردیم.

داداندیش در خصوص ایجاد سرای نوآوری بیان داشت: انتخاب سرای نوآوری با مشورت و همفکری اساتید خوب و جوان ما که ایده و انگیزه داشتند صورت گرفته، همه اینها ناشی از نتیجه تقسیم کاری است و دانشجوی و پژوهشگر برتر نتیجه این افدامات است

رئیس واحد تهران غرب با اشاره به اینکه این دانشجو است که ما را انتخاب میکند، گفت: اگر دانشگاه بخواهد دانشجوی برتر انتخاب کند کنکور خاص خود را برگزار میکند، ما میتوانیم به دانشجو انگیزه داده و توانایی‌های خودمان را به آنها نشان دهیم و آنها ما را انتخاب کنند.

تلاش روابط عمومی واحد غرب تهران در جذب دانشجو

وی در ادامه با بیان اینکه در این زمینه تمام تلاش خود را انجام داده ایم، گفت: روابط عمومی واحد تهران غرب از صفر به اینجا رسیده و کاری که شروع کرد باعث شد دانشجوی خوب جذب کنیم.

داداندیش با تقدیر از همکاران حوزه روابط عمومی و خانم دکتر لشکری زاده که با همفکری و تعامل به مدمت دو ماه در خصوص کمیته هدایت تحصیلی فعالیت کردند، افزود: این کمیته هدایت تحصیلی در ۲۰ رشته بدون کنکور که به تازگی جذب کرده بودیم ۲۰ کلیپ تهیه کرده و اساتید راجع به مزایای هر رشته صحبت کردند و این کلیپ ها پخش شد و در نتیجه آن رشد و جذب دانشجویان امسال ما از تمام واحدهای دانشگاهی دیگر بیشتر بود خصوصاً دانشجویانی که بدون آزمون ثبت نام می کردند که این خود یک نوآوری است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب، خاطر نشان کرد: واحد تهران غرب علاوه بر تقویت پایه های دانشگاه در تغییر و تحول هم اول بوده که گواه آن جذب بالای دانشجو در شرایطی که اکثر واحدها افت دانشجو دارند، است.

وی در ادامه با بیان اینکه قرار بر این شده که پایان نامه ها هدفمند باشد، گفت: دانشگاه باید به سمت مسئله محوری و تاثیر گذاری در اجتماع پیش رود، به برکت اساتید با انگیزه و پرکار ما جز واحدهایی بودیم که موضوع سلامت را انتخاب کرده و نظام موضوعات را انجام دادیم.

دادندیش گفت: باشگاه پژوهشگران جوان هم با مسولیت مهندس مهری شاهد تغییر و تحول خیلی خوبی بوده، و بازوهایی مانند انجمن های علمی به این باشگاه اضافه شده است.

انجمن های علمی دانشگاه آزاد واحد غرب جزء انجمن های برتر کشور

وی ادامه داد: در گذشته تعداد انجمن های ما محدود بود اما در حال حاضر به واسطه هر گروه آموزشی می توان انجمن داشته باشیم و امروز تعداد انجمن های علمی ما به ۲۰ انجمن افزایش یافته و برخی از آنها جز ۱۴ انجمن برتر درکشور و دانشگاه آزاد شدند.

داداندیش در خصوص مرکز رشد، گفت: نزدیک به ده فضایی که در دانشگاه بود هسته های فناور را جذب کردیم که یک مرحله از این هسته های فناور گذشتیم و تعدادی از مرحله پیش رشد به مرحله رشد رسیدند و در واحد تهران غرب مستقر می‌شوند و در آینده چند هسته دیگر قرار است اضافه شوند.

رئیس واحد تهران غرب تاسیس سرای نوآوری را تغییر مهم در حوزه پژوهش و آموزش دانشگاه دانست و افزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد نسبت به تغییر و تحولات در این حوزه قدم برداشته سرای نوآوری از جمله همین تغییرات است که ما هم در این حوزه جزء اولین واحدها بودیم.

واحد تهران غرب واحد پیشرو در دانشگاه آزاداسلامی

وی، گفت: واحد تهران غرب جز یکی از واحدهای پیشرو است که طی چند سال گذشته با تلاش همکاران و با همگرایی های که در کل ساختار دانشگاه به وجود آمده رتبه آن از پانزدهم به سوم ارتقاء یافته که یک جهش می باشد و در ادامه راه نیز دست به دست هم می دهیم نه تنها این رتبه را حفظ کنیم بلکه آن را ارتقا بخشیم که در این راستا همه بخشهای دانشگاه باید به یاری هم بیایند.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر با اهدا لوح تقدیر و جوایز تقدیر بعمل آمد

اسامی پژوهشگران برتر به شرح ذیل می باشد:

دکتر سینا دامی، عضو هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر و پژوهشگر برتر ازدانشکده فنی و مهندسی، دکتر محمد سجاد مسعودی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی عمران و پژوهشگر برتر از دانشکده هنر و معماری، دکتر سعیده بزازیان عضو هیئت علمی گروه روانشناسی و پژوهشگر برتر از دانشکده علوم انسانی دکتر رضا سورانی، عضو هیئت علمی گروه مدیریت آموزشی و پژوهشگر برتر از دانشکده مدیریت و محیط زیست، دکتر امیرهوشنگ رمضانی عضو هیئت علمی گروه علوم پایه و پژوهشگر برتر از گروه علوم پایه، دکتر عصمت سوادی، عضو هیئت علمی گروه معارف و پژوهشگر برتر از گروه معارف

اساتید طرح برون دانشگاهی برتر

دکتر روزبه نقشینه، عضو هیئت علمی گروه معماری به عنوان مجری طرح برون دانشگاهی برتر، دکتر لیلا زارع، عضو هیات علمی گروه معماری و به عنوان مجری طرح برون دانشگاهی برتر، نفیسه خواجوی دانشجوی برتر دکترای برق

واحد فناور برتر

خانم رعنا صفاری از طرف واحد فناور تحلیل وضعیت سفر شهر به عنوان واحد فناور برتر مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

اساتید و دانشجویان منتخب در زمینه برنامه صنعت سلامت

دکتر امیر مسلمی وایقان عضو هیات علمی گروه صنایع واحد تهران غرب، دکتر محبوبه پیری زاده عضو هیئت علمی مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دکتر مهدی آذرنوش عضو هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی واحد مشهد، دکتر مریم محمدی سیجانی عضو هیات علمی گروه میکروبیولوژی دانشگاه واحد فلاورجان، دکتر سمانه دولت آبادی عضو هیات علمی گروه زیست شناسی واحد نیشابور آقای مقصود امیرپور پور، دانشجوی دکترای محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

دبیران انجمن ها انجمن علمی های برتر

المیرا روشنی، دبیر انجمن علمی حسابداری، علیرضا بابا، دبیر انجمن گردشگری و هتلداری، محمد علی ساعدی، دبیر انجمن علمی مهندسی صنایع، سهیل طاهرپور، دبیر انجمن علمی مهندسی کامپیوتر، نیکو فرشباف اکرامی، دبیر انجمن علمی آموزش زبان انگلیسی.

کلید واژه ها: هفته پژوهش رئیس دانشگاه واحد تهران غرب باشگاه پژوهشگران جوان انجمن های علمی صنعت و سلامت اقتصاد خلاق