سرای نوآوری و فناوری‌های آموزشی واحد تهران غرب؛ انعقاد ۵ تفاهمنامه و امضا ۹ قرارداد با طعم نوآوری و فناوری

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۲ کد : ۵۸۳۱
تعداد بازدید:۷۱۲
دکتر وحید حاجی پور رئیس سرای نوآوری و فناوری های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب از امضا ۹ قرارداد و ۵ تفاهمنامه این سرای نوآوری با شرکت ها و موسسات مختلف خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، به نقل از خبرگزاری معاونت تحقیقات، فناوری و نواوری دانشگاه آزاد اسلامی؛ دکتر وحید حاجی پور رئیس سرای نوآوری و فناوری های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت و گویی با بیان اینکه این سرای نوآوری از دی ماه ۱۳۹۹ کار خود را آغاز کرده گفت: با این وجود درآمد این سرا در سال ۹۹ ۱۵۰ میلیون ریال بوده که البته پیش بینی می شود در سال جاری به درآمد یک میلیارد ریال دست پیدا کنیم.

استقرار ۸ شرکت فناور در سرای نوآوری و فناوری های آموزشی
وی افزود: تعداد استارتآپهای درخواستی جهت ارزیابی را ۵۲ مورد ذکر کرد که از این تعداد ۱۹ استارتآپ در مرحله پیش شتابدهی قرار گرفته اند. از سوی دیگر، ۸ شرکت فناور در سرای نوآوری مستقر می باشند که از این تعداد دو شرکت، دانش بنیان هستند.
حاجی پور همچنین از استقرار صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین، مرکز مشاوره استارتآپ سوکانو و شتابدهنده تخصصی حوزه آموزش اتود در سرای نوآوری و فناوری های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب خبر داد و از میزان روابط سازمان یافته با مراکز تولیدی و بنگاه های اقتصادی سخن گفت.

انعقاد ۵ تفاهمنامه با طعم نوآوری و فناوری
وی ادامه داد: تاکنون پنج تفاهم نامه همکاری مشترک با مراکز صنعتی و آموزشی در راستای توسعه و تحول آموزشی با طعم نوآوری و فناوری و با صندوق نوآفرین، شرکت ایپکو، شرکت پایدار سپهر، شرکت پارس کاوش و شرکت هاوا منعقد شده است.

امضا ۹ قرارداد با شرکت ها و موسسات مختلف
رئیس سرای نوآوری و فناوری های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب همچنین از امضا ۹ قرارداد این سرای نوآوری با با شرکت ها و موسسات مختلف خبر داد و گفت: تاکنون قرارداد با ایده گستران پارس نگا، اندیشه سازان کودکان لیان پارس، دانش و فناوری آینده روشن، نوین ایده تجارت مهر آفرید، تحقیقات صنعتی خلاقیت برتر، پردازش ارتباطات رادوین و موسسه مطالعات جامع رستا نهایی و به امضا رسیده است.

مدارس اشتغال کارا و کسب و کار سرا، راهکاری برای جذب استعدادها
حاجی پور خاطرنشان کرد: در راستای جذب استعدادها و پرورش ایده های خلاقانه چندین طرح عملیاتی شده است که می توان به مدرسه کسب و کار سرا، مدرسه اشتغال کارا و استارتآپ استودیوهای تربیت شده در گروه های آموزشی تخصصی اشاره کرد. همچنین ارتباط بین سرای نوآوری و بدنه گروه های آموزشی در دانشکده ها از جمله مهمترین برنامه های جذب استعدادها محسوب می شود.
وی با اشاره به محوریت سرای نوآوری و فناوری های آموزشی تهران غرب تصریح کرد: توسعه فرهنگ آموزش های مساله محور و نوآورانه نه تنها منتج به تغییر الگوی زیست بوم آموزش تکنولوژی محور خواهد شد، بلکه ترویج و توسعه کسب و کارهای آموزشی را به همراه خواهد داشت که تحقق این مهم ثروت آفرین است و می تواند بستری برای افزایش سطح رفاه در سطح جامعه شود.

کلید واژه ها: نوآوری سرای نوآوری نوآوری فناوری نوآوری فناوری آموزشی نوآوری فناوری آموزشی دانشگاه آموزشی فناوری آموزشی سرای نوآوری فناوری آموزشی آموزشی دانشگاه آموزشی دانشگاه آزاد حاجی پور