حمایت باشگاه پژوهشگران جوان از جشنواره خوراک

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۸ کد : ۴۵۴۲
تعداد بازدید:۱۱۴۵

لطفاً ضمن معرفی خودتان بفرمائید باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با چه اهدافی و در چه زمینه‌هایی در دانشگاه فعالیت دارد؟

اینجانب ابراهیم مهری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب می‌باشم. در جواب سوال شما باید بعرض برسانم، سرمایه گذاری در حوزه علم و فناوری و نخبه پروری و فرآهم آوردن امکانات سخت افزاری بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری از یکسو و توجه ویژه به محیط پرورش استعداد نخبگان و دانشجویان در محیط دانشگاه از سوی دیگر جزو مهمترین رسالت‌های باشگاه محسوب می‌شود که هدف نهایی آن ایجاد بستر مناسب جهت کار و تلاش نخبگان، توأم با افزایش شور و نشاط علمی در دانشگاه می‌باشد.

لطفاً توضیح دهید جذب و شناسایی استعدادها در باشگاه چگونه انجام می‌گیرد؟

در پاسخ به این سوال باید باطلاع برسانم از راه‌های مهم کشف استعدادها، برگزاری مسابقات و رویدادها در کنار کلاس‌های آموزشی می‌باشد. البته لازم به توضیح است که دانشجویان در کنار استفاده از کلاس‌های آموزشی، در زمینه مهارت‌های عملی رشته تحصیلی مهارت کافی را نیز کسب می‌کنند.

بدنبال تعطیلی دانشگاه ناشی از شیوع بیماری کرونا چه تدابیری برای ادامه فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران غرب در نظر گرفته شد؟

در حال حاضر که به علت شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مسابقات به صورت حضوری وجود ندارد، با عنایت به تاکید ریاست محترم واحد سرکار خانم دکتر داداندیش و به منظور بهره مندی هرچه بیشتر دانشجویان از امکانات باشگاه و نیز شرکت در مسابقات و رویدادها، تمامی فعالیت‌ها ی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد بصورت مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه عرایضم باید یادآور شوم که باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد، ضمن حمایت از جشنواره خوراک، با کسب مجوزهای لازم، قصد دارد با همکاری تمام حوزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به زودی دو مسابقه ملی با رویکرد دریافت ایده‌ها در زمان کرونا و پسا کرونا و نیز مسابقات اندیشه ورزی را با هدف حمایت و در راستای کسب مهارت‌های عملی، در دو سطح دانشجویی و دانش آموزی با جوایز بسیار ارزنده برگزار نماید.

به همکاری باشگاه در برگزاری جشنواره خورک اشاره داشتید، لطفاً در این خصوص بیشتر توضیح دهید؟

در زمینه همکاری با جشنواره خوراک که توسط کانون فعال گردشگری و هتل داری واحد و با همت معاونت محترم دانشجویی و فرهنگی و معاونت پژوهش در فرآیند برگزاری است، باشگاه پژوهشگران با توجه به رسالت خود و برگزاری مسابقات برای دانشجویان، قصد دارد با هدف ارتقا مهارت‌های اجتماعی، علمی و اشتغال زایی دانشجویان و همچنین بزرگداشت ماه مبارک رمضان از این مسابقات حمایت کند، لذا در این رابطه از تمامی دانشجویان انجمن‌های علمی و باشگاه پژوهشگران دعوت می‌شود در این مسابقات حضور پر شوری داشته باشند.

در پایان این گفتگو در صورتی که لازم می‌دانید از سایر برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که توسط باشگاه در حال انجام است بفرمائید؟

شایان ذکر است به منظور حمایت دانشجویان در امور پژوهشی شامل طرح‌های پژوهشی، مقالات، اختراعات، امور درمانی و تفریحی، تشویق پژوهشگر برتر، حمایت از دانشجویان در قالب دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی، کسر زمان خدمت سربازی در قالب تفاهم نامه‌های سازمان مرکزی با نهادها وسایر تسهیلات، باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب به صورت غیر حضوری اقدام به جذب و ثبت نام از دانشجویان علاقمند نموده است.

لذا علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر واطلاع از نحوه ثبت نام، بخشنامه تسهیلات و شرایط عضویت به لینک خبر به نشانی http://wtiau.ac.ir/fa/news/4475 مراجعه نمایند.

لازم به توضیح است دانشجویانی که علاقمند به فعالیت در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان می‌باشند می‌توانند، با رعایت داشتن حداکثر ۳۵ سال سن و دارا بودن حداقل یکی از شرایط زیر جهت عضویت در باشگاه اقدام نموده و از تسهیلات اعطایی بهره مند شوند.

- معدل کل بالای ۱۷ و گذراندن حداقل ۲۰ درصد از کل واحدهای درسی

- شرکت در یک همایش معتبر برای دانشجویان کارشناسی

- ارائه یک مقاله در نشریات علمی مورد تأیید وزارتین،دانشگاه آزاد، isc و سایر پایگاه‌های معتبر بین المللی برای همه دانشجویان

 

کلید واژه ها: باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب جشنواره خوراک مهارت حمایت