رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران غرب:

فعال سازی انجمن ها در طرح پژوهشی فطرت، امور پژوهشی جز اهداف واحد تهران غرب می باشد

۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۸ کد : ۵۴۵۲
تعداد بازدید:۸۵۴

گفتگو با مهندس مهری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد تهران غرب در خصوص رنکینگ و رتبه بندی‌های باشگاه و انجمن‌های علمی واحد و همچنین کسب رتبه اول کشوری توسط باشگاه پژوهشگران تهران غرب در ارزیابی یک چهارم اول سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و قرار گرفتن ۶ انجمن علمی واحد تهران غرب در ۲۰ انجمن برتر علمی دانشجویی دانشگاه آزاد

توضیحی درخصوص رتبه‌های کسب شده توسط باشگاه پژوهشگران تهران غرب بفرمائید.

با سلام

ابتدا تشکر می‌کنم از حمایت‌های رئیس محترم واحد، بی شک اتفاقات در بخش‌های مختلف واحد دانشگاهی مدیون زحمات و مساعدهای ایشان می‌باشد. همچنین تشکر می‌کنم از دانشجویان و اساتید گرامی که در موفقیت‌ها بسیار تأثیر گذار بودند.

هر ساله انجمن‌های علمی رتبه بندی می‌شوند، که امسال در اولین رتبه بندی ۵ انجمن علمی تهران غرب توانست در میان ۱۴ انجمن برتر دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرند. در رتبه بندی جدید باشگاه پژوهشگران تهران غرب در میان باشگاه‌های پژوهشگران جوان ایران موفق به کسب رتبه اول گردید. علت این نوع رتبه بندی هم به این لحاظ اهمیت داشت که ممکن بود یک واحد دانشگاهی روی یک انجمن تمرکز کند و توسعه سایر انجمن‌ها را در نظر نگیرد. ولی اعلام رتبه بندی واحدهای دانشگاهی باعث ایجاد شور و نشاط و تحرک در واحد جهت توسعه همه انجمن‌ها خواهد شد.

به غیر از کسب رتبه اول در واحدهای دانشگاهی توسط باشگاه، انجمن‌های علمی واحد تهران غرب در چه جایگاهی قرار دارند؟

در رتبه بندی این فصل ۶ انجمن علمی با رتبه‌های عالی در ۲۰ انجمن برتر کشور قرار گرفتند و ۴ انجمن دیگر در رتبه‌های ۲۰ تا ۳۵ انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد قرار گرفتند. دو انجمن علمی در بالاترین کلاس رتبه بندی یعنی A+ و ۴ انجمن دیگر موفق به کسب امتیاز A شدند. که به ترتیب می‌توان به صورت زیر می‌باشد

انجمن گردشگری و هتل داری A+

انجمن صنایع A+

انجمن حسابداری A

انجمن روانشناسی و مشاوره A

انجمن مهندسی کامپیوتر A

انجمن آموزش زبان انگلیسی A

با توجه به شرایط کرونا انجمن‌های تازه تأسیس چگونه موفق به در رتبه بندی شدند؟

مجوز ۱۰ انجمن جدید را در سال ۹۹ با تلاش شبانه روزی و با توجه به شرایط کرونا با حمایت رئیس واحد و کمک اساتید راهنما و دانشجویان اخذ شد. در اردیبهشت ماه ۹۹ با توجه به دستور رئیس واحد و درخواست دانشجویان باید انتخابات برگزار می‌کردیم. از طرفی ترغیب دانشجویان برای کاندیداتوری و رأی گیری با توجه به وضعیت کرونا سخت بود. در آن زمان باشگاه پژوهشگران واحد تهران غرب در یک اقدام شجاعانه با طراحی سامانه‌ها و همراهی اساتید راهنما طی جلسات منظم انتخابات را با شکوه برگزار کرد. بیش از ۸۰۰ نفر در این انتخابات شرکت کردند و هیأت مدیره ۴ انجمن علمی منسوب شدند و پس از آن چندین انتخاباتات دیگر برگزار شده اعضای هیأت مدیره انتخاب شدند. در خرداد ماه ۹۹ جهت راه اندازی انجمن‌ها جلساتی زیادی برگزار شد و در این جلسات برای دانشجویان عضو شورای مرکزی فعالیت‌های انجمن علمی تبیین شد. این انجمن‌ها با شور و نشاط موفق به فعالیت‌های گوناگونی شدند و در حال حاضر ضمن کسب رتبه جز فعال‌ترین انجمن‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند. که می‌توان به برگزاری بالای ۶۰ کارگاه تخصصی و وبینار با شرکت بیش از ۵۰۰۰ نفر، برگزاری نشست برای نودانشجویان و حل مشکلات ایشان، ارتباط با دانش آموختگان، برند سازی و ایجاد لوگو برای همه انجمن‌ها، تلاش برای راه اندازی نشریه، فعالیت‌های خیرخواهانه و جهادی، شرکت در مسابقات، ارائه طرح‌های پژوهشی و سایر فعالیت‌ها اشاره کرد.

انجمن‌های علمی در شش ماه آینده چه برنامه‌هایی دارد؟

در برنامه جدید برای ایجاد هم افزایی بیشتر با توجه به دستور رئیس واحد تلاش خواهد شد از پتانسیل تشکل‌های دانشجویی استفاده گردد. در این راستا ۲۰ فعالیت مختلف توسط باشگاه و انجمن علمی در هفته پژوهش صورت پذیرفت که بیش از ۱۲۰۰ نفر مشارکت کردند.

در ادامه برای ۶۰ فعالیت برنامه ریزی کرده‌ایم که شامل برگزاری برگزازی مسابقات و فراخوان ملی، برگزاری دوره‌ها و وبینارهای تخصصی، استارت آپ، طر های پژوهشی و سایر فعالیت‌ها خواهد شد. در برخی از این فعالیت‌ها طی جلسات به حوزه معاونت محترم دانشجویی برآنیم از کمک تشگل های دانشجویی استفاده گردد.

برای ادامه کسب دستاوردها چه برنامه‌ای دارید؟

در حال برگزاری جلسات با انجمن‌های علمی هستیم که برنامه‌هایشان به سمت فعالیت‌های تأثیر گذار برنامه ریزی گردد. در این راستا فعال سازی انجمن‌ها در طرح پژوهشی فطرت، امور پژوهشی جز اهداف واحد تهران غرب می‌باشد. قصد داریم با کمک اساتید راهنما و دانشجویان، مسابقات و رویدادهای مهم کشور را که در حل مشکلات کشور تأثیر گذار است، شناسایی کنیم و در آن راستا تیم‌های پایه و تخصصی راه اندازی کنیم و این روند را تا کسب دستاورد و ایجاد وحدت برای دانشجویان عزیز ادامه دهیم و با شور و نشاطی که در دانشجویان انجمن‌های علمی دیده می‌شود، مطمئن هستم با کمک اساتید محترم راهنما، اتفاقات خوبی در انجمن‌ها و باشگاه پژوهشگران رخ خواهد داد.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب انجمن های علمی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان دستاوردهای پژوهشی