مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

گفتمان ملی در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید شکل گیرد

۰۵ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۱ کد : ۴۷۰۷
تعداد بازدید:۵۳۹

به گزارش روابط عمومی واحد به نقل از خبرگزاری ایرنا، مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر انتقال تجربه چهل ساله ستاد مبارزه با مواد مخدر به رسانه‌ها و خبرنگاران برای تولید محتوا افزود: ایجاد گفتمان ملی برای مبارزه با مواد مخدر ضروری است.

پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، روز چهارشنبه در نشست امضای تفاهمنامه همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با ستاد مبارزه با مواد مخدر که به میزبانی ایرنا برگزار شد، افزود: باید یک ارزیابی از فعالیت های صورت گرفته و میران تاثیرگذاری آن داشته باشیم که اینجا نقش پژوهش بسیار برجسته است.

وی با یادآوری اینکه فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر پشتوانه علمی و تجربه چهل ساله دارد، تاکید کرد: این تجربه ها باید ساده و روان در اختیار خبرنگاران و رسانه ها قرار گیرد تا این افراد از این محتوا و پشتوانه علمی بهره کامل ببرند و خردمندانه و خلاقانه پیام را به مخاطب برسانند.

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید در این زمینه گفتمان علمی مطرح شود تا مردم باور کنند مصرف هر نوع مواد مخدر ضربه زننده است نه درمانگر. باید بدانند که نخستین مصرف می تواند وابستگی ایجاد کند.

رئیس واحد تهران غرب، با ابراز نگرانی از افزایش آمار مصرف مواد مخدر در میان دختران، تاکید کرد: باید به آنان اطلاعات بیشتری داد تا مواظبت کنند.

وی به همکاری متقابل رسانه ها با ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: رسانه ها هم اگر در حوزه کاری خود ابتکاراتی دارند مطرح کنند تا شاهد برنامه های تاثیرگذار باشیم. زود دیر می شود و زمان کم است باید تلاش کنیم تا گستردگی این پیام ها افزایش یابد.

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر صحبت با زبان محلی تاکید کرد و اظهار داشت: کمترین نقش ما این است که خون شهیدان را پاسداری کنیم و مصرف را کاهش دهیم. شعار جهانی روز ملی مبارزه با مواد مخدر هم «دانش بیشتر و مراقبت بهتر» است که نقش رسانه ها را برجسته کرده تا با ابزارهای خود و با در اختیار قرار دادن دانش به جامعه خودمراقبتی افزایش یابد.

داداندیش در این نشست، بر استفاده از تجربیات سایر کشورهای جهان و استفاده از هنر درمانی در تغییر رویکرد و باور تاکید کرد.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و ستاد مبارزه با مواد مخدر روز چهارشنبه و در پنجمین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

این تفاهمنامه روز چهارشنبه و در پی دیدار سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایرنا، به امضای محمدرضا نوروزپور مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و امیرحسین یاوری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر رسید.

پنجمین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر با عنوان مشارکت خیرین، بهره گیری از ظرفیت های مردمی و تقویت برنامه های کاهش تقاضا نامگذاری شده است.

همزمان با فرارسیدن ۲۶ ژوئن (ششم تیر ماه) روز جهانی مواد مخدر، در تقویم رسمی کشور از ۳۱ خرداد تا ششم تیر ماه هفته مبارزه با مواد مخدر نام گرفته است.

کلید واژه ها: پروین داداندیش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب رسانه ها مواد مخدر گفتمان ملی تفاهم نامه همکای