استارتاپهای آموزشی در سرای نوآوری واحد تهرانغرب حمایت میشوند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب در دومین جلسه دورهمی آموزش های نوآورانه در محل سرای نوآوری تهران غرب از استقرار استارتاپهای آموزشی با موضوع آموزشی در سرای نوآوری این واحد خبر داد
به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی واحد تهران غرب، در دومین جلسه دورهمی آموزش های نوآورانه در محل سرای نوآوری تهران غرب پروین داداندیش ضمن تشکر از حضور اعضاء اظهار داشت: ما کارهای زیادی در دست اقدام داریم که با نظر و همفکری شما اساتید بهتر پیش خواهد رفت.
وی با بیان اینکه ما باید جدیتر و فعال تر از گذشته در این حوزه کار کنیم افزود: اگر شما اساتید در رشتههای تخصصی خودتان، استارتاپ هایی را می شناسید که در حوزه فناوری و نوآوری آموزشی کار کرده اند به ما معرفی کنید، تا پس از ارزیابی این استارتاپ ها، تعدادی از آنها جهت فعالیت در سرای نوآوری مستقر شوند. سرای نوآوری محل کار مشترک و گروهی تیمهایی است، که در این حوزه هستند.
رئیس واحد تهران غرب بیان داشت: بحث آموزش، طیف های متفاوتی دارد. در مبحث درآمدزایی با روش جدید در آموزش خیلی عقب هستیم و کاری انجام نشده است. روش های قدیمی مثل روش قلمچی، گاج، روشهای سنتی است که از آموزش کسب درآمد میکنند. ولی قرار است از استارتاپ ها و ایده های نو در این حوزه، کسب و کارهای جدید شکل بگیرد.
داداندیش با تأکید بر نقش اساتید در این حوزه گفت: خود استاد هم به میدان بیاید و نوآوری داشته باشد، مثلاً در بحث آموزش مجازی حتماً باید یک تغییر در آموزش به وجود بیاید، یعنی استاد نمیتواند همان جزوه های قبلی اش را آموزش بدهد. بحث pbl در فضای مجازی میتواند تغییر به وجود بیاورد و جذاب باشد. من توقع دارم دوستانی که در این جلسه دورهمی حضور دارند پیشگام باشند. ما پیشنهاد می کنیم هر کدام ازاساتید که در همین دوره کوتاه آموزش مجازی تجربه کسب کرده اند در یک نشستی تجارب را با هم تبادل کنند و همه اساتید در همه حوزه ها بیایند و همراه شوند.
سپس شریفی رئیس مرکز برنامه های علمی واحد تهران غرب با بیان اینکه مسائل صرفاً آموزشی نیست، بلکه وابسته به آموزش هستند افزود: بحث جدی در کنکور وجود دارد ولی نمی توانند آن را غیر حضوری کنند، چون بحث امنیت امتحان مطرح است و ما نمی توانیم تشخیص دهیم آیا همان داوطلب است که پای لپ تاپ امتحان می دهد، البته که شرکت هایی در حوزه های جانبی مثلاً احراز هویت کار می کنند که می توان از آنها استفاده کرد.
وی افزود: باید مخاطبان خود را شناسایی کنیم و بدانیم نیاز جامعه چیست؟ اگر بتوانیم مثلاً برای کسی که میخواهد مدیرشود ولی رشته اش برق است رشته مدیریت در صنعت را تعریف کنیم، جامعه هدف بزرگی را می توانیم تحت پوشش قرار دهیم.
در ادامه جلسه پروین داداندیش گفت: در حال حاضر استان تهران در حال آماده سازی نقشه آمایش علمی استان تهران می باشد. یعنی هر واحدی ببیند صنایع اطرافش چیست؟ مخاطبش کیست؟ جمعیت چقدر است؟ تا بر اساس آن رشته بگیرد امسال هم این کار قرار بود انجام شود ولی به دلیل آماده نبودن نقشه آمایش همان رشته های قبلی را دادند و اعلام کردند توضیح دهید که چرا درخواست فلان رشته را دارید و پیش بینی شما چیست.
داداندیش افزود: به نظرم واحد تهران غرب به دلیل جایگاه و ظرفیت پتانسیل بالا، واحد پایداری می باشد و ما بعنوان یک واحد در استان تهران باید با واحدهایی که در داخل شهر تهران هستند رقابت کنیم.
وی ضمن ابراز امیدواری از برگزاری چنین جلساتی خطاب به اساتید گفت: شما با ما همراه شوید، ببینید برای تصمیم گیری چه پارامترهای مختلفی وجود دارد.
رئیس واحد تهران غرب بیان داشت: اکنون نوبت شما اساتید است که به میدان بیایید نوآوری داشته باشید اگر هر گروه آموزشی با تعامل، یک نوآوری و یک رشته بیاورد کاری جدید انجام خواهد شد و موجب می شود واحد تهران غرب در جهت رسیدن به اهداف گامهای سریعتر و پایدار بردارد. ما میخواهیم در واحد تهران غرب با مراکزی که داریم (مرکز رشد، اقتصاد خلاق و صنعت و سلامت، سرای نوآوری) و به کمک همه گروههای آموزشی در راستای هدف که همان نوآوری در آموزش است کار کنیم تا در دراز مدت هم افزایی های جدیدی را وارد سیستم نماییم.
سپس حاجیپور رئیس سرای نوآوری و مدیر مرکز رشد واحد تهران غرب با بیان اینکه بدنه اصلی واحد تهران غرب اساتید هستند گفت: در به ثمر رسیدن این مراکز زحمات زیادی کشیده شده و وقت و هزینه زیادی شده است که در این راستا رویدادهای مختلفی هم برگزار شد لذا اساتید باید همراه باشند تا اتفاق خوبی رخ دهد.
وی افزود ما هیچ سیستم نظاممند آموزش های مساله محور نداریم که در دانشگاههای کشور پیاده شده باشد. تاکنون سیستم نظام مندی که در بدنه دپارتمان دانشگاه رفته باشند، نداشتیم، و به نظرم اگر همه اساتید همت کنند و حداقل از هر گروه آموزشی دو نفر اعلام آمادگی کنند تا یک کمیته ثابتی تشکیل شود و این کمیته، مغز متفکر تکنولوژی ها و فناوری های آموزشی ما باشند سریعتر به اهداف و ماموریت سرا نزدیک خواهیم شد.
حاجی پور گفت: این جلسات بهانه ای است تا بتوانیم یک تیم شویم و به عنوان بدنه اصلی واحد تهران غرب مسائل اصلی را بررسی کرده و خروجی های جذاب داشته باشیم.
در ادامه داداندیش گفت: با همکاری، کمک و هم افزایی اساتید باید کسب و کارها را شناسایی کنیم و براساس آنها دانشجو ها را تربیت کنیم و مهارتها آنها را بالا ببریم.
در ادامه خیر خواه درخصوص اقدام پژوهی و گزارش کار اولین ترم سال تحصیلی گذشته در زمینه pbl توضیحاتی ارائه داد. سپس توتونچیان هم درباره اثر روش pbl بر روی مهارت خواندن و درک مطلب به ارائه گزارش پرداختند. در پایان جلسه اعضا و حاضرین در خصوص مطالب مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.