جلسه هماهنگی و تاسیس باشگاه دانش آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد

۰۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۵۸ کد : ۴۸۴۱
تعداد بازدید:۹۹۶

به گزارش روابط عمومی واحد، جلسه هماهنگی فعالیت‌های دانش آموزی به همت ستاد باشگاه پژوهشگران جوان به منظور هماهنگی اجرای رویدادهای دانش آموزی و دانشجویی در واحد تهران غرب و تأسیس باشگاه دانش آموزی، برگزار شد.

در ابتدا دکتر داداندیش رئیس واحد ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور اعضا، به ارائه گزارش مختصری از وضعیت موجود و فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و افزود: واحدتهران غرب با داشتن اساتید مجرب و تجهیزات و فضای آموزشی لازم، آماده خدمت رسانی می‌باشد..

در ادامه جلسه دکتر سرکاراتی، با اشاره به برنامه‌های حوزه دانش آموزی باشگاه با هدف هدایت استعدادهای دانش آموزی پیشنهاد تأسیس باشگاه دانش آموزی را با توجه به فعال بودن باشگاه تهران غرب و پتانسیل واحد تهران غرب و نزدیکی آن به مدارس در غرب تهران، را ارائه کرد.

وی افزود: بعلت کرونا تأسیس این انجمن به تعویق افتاد ولی قرار است این طرح با حداقل امکانات ادامه یابد.

در ادامه رئیس واحد تهران غرب با اشاره به دغدغه خانواده‌ها بعلت شیوع کرونا افزود: واحد تهران غرب با توجه به اعضای هیأت علمی توانا، معاونین، کادر با تجربه و مراکز آموزشی و پژوهشی فعال همچون مراکز رشد، سرای نوآوری، مراکز ارتباط با صنعت و باشگاه پژوهشگران برای پیاده سازی طرح مزبور و پیاده سازی طرح آمادگی لازم را دارد.

داداندیش با بیان اینکه قبل از تأسیس باشگاه، برگزاری یک رویداد در زمینه‌های مختلف مثل VR و AR می‌تواند کمک شایانی به دانش آموزان نماید افزود: سرای نوآوری واحد تهران غرب در حوزه تخصصی فناوری‌های آموزشی مأموریت دارد و این یک فرصت است. شرایط کرونا یک فرصت ایجاد کرده است و از فضاهای موجود در دانشگاه می‌توان برای استارتاپ ها و استفاده دانش آموزان و رفع دغدغه‌های خانواده‌های ایشان، استفاده نمود.

وی با اشاره به اینکه واحد تهران غرب تجربه برگزاری رویدادهای دانش آموزی در زمینه‌های ماکت سازی، نجوم، برنامه نویسی و زیست شناسی را دارد، آمادگی واحد را برای اجرای رویدادهای دانش آموزی اعلام کرد.

سپس دکتر رزازی، معاون دانشجویی باشگاه ضمن تقدیر از رشد صورت گرفته در بخش‌های مختلف باشگاه تهران غرب و تشکر از آقای مهری رئیس باشگاه و ذکر این مورد که باشگاه تهران غرب از باشگاه ویژه می‌باشد و بایستی از این پتانسیل استفاده شود.مطالبی را در خصوص طرح فطرت دانشجویی و مسابقه پاناسه ارائه کردند.

معاون دانشجویی باشگاه ضمن اعلام پتانسیل انجمن‌های علمی دانشجویی برای اجرای برنامه‌های اعضای دانش آموزی در خصوص پیاده سازی برنامه‌های دانش آموزی گفت: اسکلت دانش آموزی و اجرا دانشجویی خواهد بود. همچنین استفاده از پتانسیل انجمن‌های علمی در کاستن هزینه‌های پرسنلی و رشد دانشجویان نام بردند.

رزازی افزود: از ۴۰ انجمن مجوز داده شده، ۱۰ انجمن از تهران غرب بود و این نشانه فعال بودن باشگاه و انجمن‌های علمی تهران غرب می‌باشد و این پتانسیل انجمن‌ها می‌تواند در انجام فعالیت‌های باشگاه راهگشا باشد.

وی همچنین در خصوص پایان نامه بمنظور رفع مشکلات دانشگاه و کمک‌های مالی و حمایت باشگاه نکاتی را مطرح کرد.

در ادمه پیشگر ضمن توضیح فرآیند اجرای مسابقه جذاب تربیت بدنی و استقبال از شرکت دانش آموزان به تعریف رویداد در زمینه VR و AR و پیاده سازی آزمایشگاه زیست شناسی برای دانش آموزان پرداخت.

ایشان همچنین از پتانسیل موجود در آزمایشگاه‌ها جهت پیشبرد اهداف نام برد و در خصوص تعریف رویدادهای جذاب جهت دانش آموزان در وضعیت موجود سخنانی ایراد کرد.

لشکری زاده هم بیان داشت: واحد تهران غرب آماده همکاری با موارد مطرح شده در جلسه می‌باشد. ولی ضروری است تمام اساسنامه‌ها و همچنین روش‌ها و ردیف‌های بودجه رؤیت شود و از نمایندگان ستاد مرکزی باشگاه درخواست کرد در جلسات آینده در این خصوص توضیح بیشتری دهند.

در ادامه آقای مهری ضمن تشکر از دکتر رزازی به منظور قرار گرفتن باشگاه تهران غرب در کنار باشگاه‌های موفق، این موفقیت را حاصل حمایت‌ها و کمک‌های رئیس واحد و راهنمایی‌های معاونت پژوهش دانست و آمادگی خود را جهت برآورده کردن موارد مطرح شده در این جلسات اعلام کرد.

سپس حاجی پور، رئیس سرای نوآوری به پتانسیل واحد تهران غرب در حوزه فناوری‌های آموزشی اشاره کرد و در خصوص بحث حمایت از اعضای باشگاه و ایجاد انگیزه برای اعضا مطالبی را بیان کرد. ایشان در خصوص پادکست‌های و از اعلام آمادگی سرای نوآوری در انجام رویدادهای مشترک با باشگاه نام برد.

در پایان مقرر شد جلسات مشترک بین سرای نوآوری و باشگاه واحد و ستاد جهت پیشبرد اهداف برگزار گردد. در این راستا برای شروع همکاری جهت تأسیس باشگاه دانش آموزی مقرر شد رویدادی مشترک تعریف و نسبت به برگزاری آن اقدام گردد.

گفتنی است در این جلسه خانم دکتر داداندیش رئیس واحد، دکتر پیشگر معاون دانشجویی – فرهنگی، دکتر رحیمی معاون پژوهش و فناوری، دکتر رزازی معاون دانشجوی ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران سازمان مرکزی، دکتر سرکاراتی، معاون دانش آموزی ستاد، مهندس جدیدی، مدیر کل هدایت و توانمندسازی دانش آموزی، دکتر حاجی پور رئیس سرای نوآوری، خانم دکتر لشکری زاده مدیر کل حوزه ریاست، مهندس مهری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد حضور داشتند.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب باشگاه پژوهشگران جوان دانش آموزی داداندیش رویداد