رئیس واحد تهران غرب: ما در قبال دانشجویان مسئول هستیم و به هیچ عنوان نباید کم کاری کنیم

۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۱ کد : ۵۰۴۰
تعداد بازدید:۴۳۲

در جلسه هم اندیشی مجازی رئیس ومسئولین واحد تهران غرب با اساتید هیأت علمی درخصوص برگزاری کلاسهاو امتحانات مجازی که ۱۰ تیر ۹۹ برگزار شد، ابتدا دکتر داداندیش با تشکر از تلاشها و زحمات اساتید و اعضای هیأت علمی به ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده واحد تهران غرب در دوران کرونا پرداخت و ضمن تأکید برنقش اساتید در برگزاری امتحانات سالم و امن و ضرورت ارتقاء علمی کلاسهای مجازی درترم تابستانی به تشریح سه نظرسنجی از دانشجویان که در زمان برگزاری کلاسهای مجازی در واحد انجام شده پرداخت و میزان رضایت دانشجویان ازکلاسها را به تفکیک دانشکده ها اعلام کرد. همچنین نتایج خود اظهاری اساتید از کلاسهای مجازی را تشریح نمود.

در ادامه داداندیش ضمن تشکر و تایید نظرات همکاران هیأت علمی اظهار داشت در بخشنامه که تهیه و به دانشکده ها ابلاغ شد مقرر شد در کلاس های مجازی بیشتر بر حضور آنلاین دانشجو، در کلاسها، کار کلاسی و پروژه هایی که انجام میدهند، تأکید شود واساتید در نمره دهی فعالیتهای دانشجو قبل از امتحان را ارزیابی کنند.

وی افزود: ما در بین بحران قرار داریم و نمی دانیم چه اتفاقی قرار است بیفتد، چون در آموزش مجازی از سامانه lms استفاده میکردیم و اساتید ود انشجویان کاملاً با آن آشنا شده بودند، تصمیم گرفتیم با همکاری واحد الکترونیکی، امتحانات را نیز در همین بستر برگزارکنیم و جهت کاهش استرس دانشجویان ، سامانه پشتیبان pasokh، را نیز قرار دادیم تا دانشجو برای ارسال پاسخنامه با مشکل روبرو نشود، تیمهای پشتیبان فنی و همچنین پشتیبانان آموزشی دانشکده ها را فعال کردیم و شماره های ایشان را دریک راهنمای کامل امتحانات ویژه دانشجویان در سایت قرار دادیم، لینک آن را نیز برای کلیه دانشجویان پیامک کردیم . حدود ۸۰ هزار بار این راهنما بازدید داشته، من و همکارانم با همفکری در جلسات متعدد وشورای واحد با حضور مدیران آموزش، مسئولین امتحان برخی از مدیران گروه سعی کردیم امکانات لازم را فراهم کنیم اما بازخورد امتحان و ارسال پاسخنامه ها را شما اساتید باید به ما اعلام کنید چون فقط شما به پاسخنامه ها دسترسی دارید.

رئیس واحد تهران غرب گفت: من همین جا لازم می دانم از اساتید خواهش کنم در ترم های آینده حتماً کلاس جبرانی برای دانشجویانی که در کلاس مجازی شرکت کردند بگذارند، مثل کارگاه یک روزه کارگاه چند ساعته و دانشجویانی که احساس میکنند مطالب را کامل یادنگرفتند را هدایت کنیم تا از این کلاسها و کارگاهها استفاده کنند و ما بعنوان دانشگاه نباید کم کاری کنیم.

در ادامه خانم دکتر داداندیش افزود: گزارشی وزارت علوم تهیه کرده است که ما هم در سایت دانشگاه منتشر کردیم و از طریق پیامک به اساتید اطلاع رسانی شد. این گزارش روش‌های مختلف برگزاری امتحان مجازی در دانشگاه های دنیا را تشریح کرده است.

وی گفت: اگر جریان آموزش مجازی بخواهد ادامه پیدا کند حتماً باید استاد، دانش و مهارت خود را بالا ببرد ما هم آمادگی داریم که تبادل تجربه انجام دهیم و برای اساتید در ترم تابستان بسته ای تشویقی آماده کنیم برای اینکه دانشجویان را تشویق کنیم به جای شرکت در کلاس های آفلاین در کلاس های آنلاین شرکت کنند.

رئیس واحد تهران غرب ضمن تشکر از حضور اعضاء هیات علمی واحد و روسای دانشکده ها در جلسه هم اندیشی، از روسای دانشکده ها خواست گزارش خود را در خصوص برگزاری امتحان، تصحیح اوراق، نمرده دهی، اعلام غیبت ارسال کنند و از اساتید درخواست کرد که در خصوص غیبت دانشجویان در امتحان مجازی که از طریق عدم ارسال پاسخ نامه دانشجو مشخص می شود، قبل ازاعلام نمره و فهرست غائبین با امتحانات دانشکده ها هماهنگی کنند تا در هنگام اعلام نمره مراجعه و اعتراض دانشجویان را به حداقل برسانیم.

خانم دکتر داداندیش در آخر جلسه گفت: ما در قبال دانشجویان مسئول هستیم و به هیچ عنوان نباید کم کاری کنیم. خانواده ها نگران هستند و هر چه ما در آموزش کار کنیم و جزوه بدهیم و کلاسهای حل تمرین و رفع اشکال برگزار کنیم این نگرانی را کاهش می دهیم.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب هم اندیشی مجازی کلاسهای مجازی پروین داداندیش آموزش مجازی