اولین جلسه هیات اندیشه ورز غرب تهران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۰ کد : ۵۱۳۰
تعداد بازدید:۷۸۲

اولین جلسه هیأت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب تهران به میزبانی واحد تهران غرب با حضور دکتر داداندیش رئیس واحد و رئیس هیأت اندیشه ورز واحدهای غرب تهران (ملارد؛ شهر قدس؛ صفا دشت، شهریار، صباشهر)، و جمعی از استادان حوزه علوم انسانی و هنر درسالن جلسات ایده تاعمل مجتمع پیامبر اعظم (ص) با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای جلسه خانم دکتر داداندیش با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری سالهاست تحول در علوم انسانی را بعنوان یک مطالبه از دانشگاه دارند با اشاره به برنامه های عملیاتی هیأت اندیشه ورز گفت: بیش از یکسال است در دانشگاه آزاد معاونت علوم انسانی و هنر از معاونت فنی و کشاورزی جدا شده است و اقدامات خوبی هم انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه دکتر خسروپناه از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در این راستا کارهای عمیقی انجام دادند، در واحدهای دانشگاهی حضور پیدا کرده و با اساتید علوم انسانی و هنر جلسه گذاشته و به طرح موضوع پرداختند و همچنین در خصوص ضرورت تحول و اینکه چقدر علوم انسانی تغییرات به وجود بیاورد و در سرنوشت و آینده کشور تأثیر گذارباشد، نظرات اساتید را جویا شد.

رئیس واحد غرب با بیان اینکه هدف از این جلسه این است که هیأت اندیشه ورز بر اساس دستورالعمل موجود چه اقداماتی باید انجام دهد گفت: در حوزه علوم انسانی می شود کارهای نو و بکر انجام داد، اساتیدی که ایده یا نظری دارند، انتخاب میشوند، و پس از یک جلسه هم اندیشی و تشکیل کارگروه با همفکری صورت گرفته ایده ها اجرایی میشود

وی به اساتید حاضر در جلسه گفت: توقع این است که برنامه یکساله داشته باشیم، مطالعه کنید، پیشنهاد برنامه دهید که چه کاری باید انجام دهیم.

رئیس هیأت اندیشه ورز واحدهای غرب تهران بیان داشت: اگر در علوم انسانی دانشگاه آزاد تغییر را به خوبی مدیریت کند، برای اولین بار، دانشگاه سراسری هم در طی تحولاتی که در دانشگاه آزاد رخ داده و نهادینه شده حرکت خواهد کرد.

داداندیش ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی به یاری خداوند بتواند قدم های موثری در راستای ارتقای علوم انسانی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی بردارد.

وی تصریح کرد: باید کمیته های تخصصی داشته باشیم، کارهایی که موجب علاقه دانشجو میشود بخصوص در حوزه گردشگری با نگاه تحولی بنگریم

در ادامه هریک از اعضای حاضر در جلسه ضمن اعلام نظرات و پیشنهادات خود، در خصوص نشست های تخصصی، همایش ها، جشنواره ها، کارگاههای دوره های معرفتی، مهارتی، دوره های آموزشی، کرسی های تخصصی… به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کلید واژه ها: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تهران غرب پروین داداندیش اندیشه ورز علوم انسانی و هنر